Budda

Alla inlägg den 20 november 2009

Av budda - 20 november 2009 22:18

Sitter och skall skriva julkort tänkte jag. Har köpt ett gäng från UNICEF och ett gäng från en bloggvän (*peka på länklistan* Ewa och Pär). Tiden rusar förbi.

Det har varit en bra arbetsvecka. Glad Helgens planer består av storkok och ´pyssel´ = plocka undan. Vi har flyttplaner, byta-rum-planer. Känns nytt och spännande.Tungan ute



IDOL-Reza - jag älskar dig.Skrattande

Erkänner att IDOL-Calle sjöng första låten riktigt väl.

Håller med om att IDOL-Erik (som från början, vid audition var min klara favorit men som ´föll´för att han skriker och gapar för mycket) sjöng en låt bra i kväll.Skrattande Calle har utvecklats och det är det som är kul att se i programmet.Om man inte har något snällt att säga skall man vara tyst eller?Tungan ute Därför kan jag inte kommentera Tove. (förlåt) Om Mariette har jag inget särskilt att säga. Hon sjunger väl bra.Glad Gott så! Vad tycker D U ?


Köper D U julklappar? Vad önskar D U dig?

Jag har köpt två till min bror och har åtmnstone en till att köpa åt honom.Glad


Har i dag köpt två åt tonåringen; Barcelona-påslakan och Beckham eau de toilette *mmm*.Glad Det blir även en tröja och Björn Borg kallingar (låter tråkigt med kläder? Det är så önskelistan ser ut.Glad)


Jag har i dag även köpt till en kollega men mer än så kan jag inte avslöja här och nu.Tyst


Hoppas du får en fin och positiv helg med vila och återhämtning!


Av budda - 20 november 2009 19:34

Med blodsockret nere vid fotknölarna gjorde jag ärenden på köpcentrat innan jag kom hem till kvällsmaten.

  

Äntligen mer toning till håret!

Härligt att få lukta på och snart prova Bobby´s produkter.

Ögonbrynsfärg. Julklapp. Två härliga scarfar för 79 kronor.


Den nyutgivna cd´n i mindfulness sittande meditation låg bland posten när jag kom hem. Spännande.

Sittande meditation är själva grunden i mindfulness och denna gör man för att man vill iaktta sina tankar som tankar. Vara medveten om sina känslor och hur de kan förändras. Lägga märke till vad som dyker upp i medvetandet. Koppla bort autopiloten. Spännande att se vad man upptäcker, eller hur?Tungan ute


Här är ´pågarna´. De skall få popkorn i kväll. Skrattande

  


...Och Al va med delar av kvällsmaten.

  


Ovido - Quiz & Flashcards