Budda

Alla inlägg den 7 november 2009

Av budda - 7 november 2009 22:58

Jag är gottsugen! GråterOskyldig En gammal och dålig vana skall brytas. Jag kämpar! Det är inte lätt men jag kämpar.

Här är fina Emma mysandes med mig i soffan.

  

Alva hamnade också på foto.Kyss

  

Kandelabern åkta fram till middagen. Skrattande

  

I morgon är det fars dag! Firar ni det? I så fall hur?

Önskar en god natts sömn. Zzzzz.

Av budda - 7 november 2009 19:59

Började dagen med en timmes runda i stora parken.Så vacker den är hösttid också. Inte fulare än sommartid - bara annorlunda. Har inte gjort många knop i dag. Tvätt. Disk från i går. Dusch. Smörjt in axlarna med Tigerbalsam - härlig effekt! Sov gott på soffan med Alva i filt. Lilla mjuka Alva. Promenad med tonåringen. Bokat biobiljetter till i morgon.

Mått illa. Hastigt in på wc och kräkts. Lätt huvudvärk. Dålig i magen - också. Inte klaga. Somnade igen i sängen. Skäms Mådde bättre efter sovstunden och färdigställde middagen. Ingen vidare aptit. Skall ta det lugnt i kväll. Skönt att få vila.


Nu är det dags för Körslaget. Körerna har säkert roligt ihop och många uppskattar deras sång och glädje men jag tycker det är så...(forgive me for saying this) dåligt. Likaså IDOL. Programserien som jag med glädje följt tidigare om åren. Jag gillar Reza. Heja henne. Skrattande

Singin´bee är emellertid trevligt tycker jag men alla dessa ´Mammas pojkar´, ´Färjan´, ´Ullared´, arga kockar, arga snickare, MatTina och alla andra serier. Vem tycker de har en behållning? Inte jag. Nu sitter jag här ändå och med ett öga hör Körslaget. Tungan ute. Får ju ´heja´på OLA. Glad 


Snart släpps en i mitt tycke rolig film på dvd. Jag såg den på bio i somras och skrattade högt. Ja, bara jag tänkte på den, efteråt, så skrattade jag. Så gott folk! Månadens dvdtips heter Baksmällan.*beställa* Längtar tills den kommer med posten.

Vad gör du en lördag? Hoppas du är frisk och mår fint.

Ovido - Quiz & Flashcards