Budda

Alla inlägg den 22 november 2009

Av budda - 22 november 2009 23:33

Snabb service, bra priser, fina erbjudanden. Jag talar om eleven.se.

Gjorde beställning i kväll och hade fått erbjudande via mail att handlar jag för över 700 kr skulle jag gratis få ett vackert ljus värde 179 kr.

Jag hade inte noterat att man skulle uppge rabattkoden. Jag mailade dem i alla fall om saken och efter enbart en timme, en söndagkväll kommer svar att de packar med ett ljus i morgon när ordern skickas.Doftljus utan kostnad

Eleven! Ni har aldrig gjort mig besviken!:)

God natt. Sov gott. Zzzz.

Av budda - 22 november 2009 23:31

En björn, ett lejon o en gris sitter och skryter.

Björnen säger: -Morrar jag så skakar alla av rädsla.

Lejonet säger: -Om jag morrar då flyr alla.
Grisen säger: -Om jag nyser då går hela världen o vaccinerar sig...

Lite humor - aktuellt ämne

 

Söt kulting i alla fall, eller hur?

Av budda - 22 november 2009 18:42

Söndagens lunch intogs på restaurang.

En del gotter har det blivit (igenSkäms).Är jag hopplös?

På COOP köpte jag en bok jag kikade i redan i somras. Skall kanske ge mig den i julklapp? Skrattande Författarinnan har tidigare givit ut böcker tillsammans med GI-gurun Ola Lauritzson.

  

På stora köpcentrat luktade jag och tonåringen på dofter. Vi fastnade för en av Pumas dofter. Jag kikade på Hemtex oxh KappAhl. Väldigt fina saker och kläder men jag behöver inget så jag nöjde mig med att njuta och kika.


Lilla Hanna är som ett levande gosedjur.


I morgon är det en ny vecka med nya tag.

Hoppas din helg varit fin.


Tack för alla kommentarer jag får.

Rösta gärna i omröstningen vid sidan. *peka*


Av budda - 22 november 2009 01:04

J a g tänker inte klaga. Jag har det bra.Glad


Jag är trött på klagan. I bland är den såklart befogad men i bland kommer den av gammal vana.


Jag vill just nu inte vältra mig i bloggar med svåra, sorgliga teman, inlägg för jag har en del att brottas med. M e n  i kväll när jag gick min ´bloggrunda´fanns det i en av ´favoriterna´ en länk till en kvinna som skall dö.

Snart. Hon kommer att lämna man och ett litet barn efter sig.Jag läste alla inläggen. Hon skrev ett bra språk och gjorde att jag ville läsa. Så positiv trots allt. Bläää! Hon beskrev sina funderingar och känslor så väl.


Tack för att jag fick upp ögonen! Jag behöver det i bland.

Jag kommer att somna med ett leende på läpparna. Känna stor tacksamhet - som alltid.


Man vet aldrig vad som händer. Ett ögonblicks skillnad så kan livet vara förändrat för alltid. Jag skall fortsätta ha det i mina tankar medan jag...

... drömmer om rumsbytet här hemma,

... när jag ser fram emot julen som jag på grund av svår smärta inte sett fram emot (på detta sättet) de senaste åren,

...när jag har semester runt nyår,

... när jag varsamt avslutar mitt arbete efter fem år i verksamheten,

... när jag går till mitt nya arbete,

... när jag kan lukta på mina fina schampon och hårinpackningar *mmm* Tungan ute, ... när jag får gå en dag utan värk Skrattande,

... när jag har många möjligheter som jag faktiskt har - just nu.

O c h  s å  v i d a r e.


Meditera och träna mer på att vara i nuet. I det som sker just nu.

Att inte älta det som varit och som jag inte kan påverka.

Att inte oroa mig för det som inte varit än.

Att vara snäll mot mig själv.

Att inte sitta på ett apotek i 65 minuter (se tidigare inlägg) och lyssna på en gammal gubbe som öser ur sig s k i t .Skrikandes

Att inte göra saker jag absolut känner är fel.

Att våga ta bladet från munnen.

Jag skall drömma.

Önska.

Hoppas.

Tro och känna.

Göra ett så bra arbete jag kan. Försöka nå mitt mål. Glädjas över möjligheten att kunna göra saker jag tycker om. Läsa mina böcker, lyssna på ljudböcker, hitta styrka i musiken, handarbeta...


Hoppas du hittar d i t t  sätt att härda ut livet som inte alltid är lätt.

Hoppas du också lyfter blicken i bland.

Hoppas du får vara frisk.

Hoppas du får finnas i ett sammanhang.

Hoppas du är kärleksfull mot dig själv.Glad


Stor kram!

Tack för d i n tid.

God natt!


Ovido - Quiz & Flashcards