Budda

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Klagan.

Av budda - 22 november 2009 01:04

J a g tänker inte klaga. Jag har det bra.Glad


Jag är trött på klagan. I bland är den såklart befogad men i bland kommer den av gammal vana.


Jag vill just nu inte vältra mig i bloggar med svåra, sorgliga teman, inlägg för jag har en del att brottas med. M e n  i kväll när jag gick min ´bloggrunda´fanns det i en av ´favoriterna´ en länk till en kvinna som skall dö.

Snart. Hon kommer att lämna man och ett litet barn efter sig.Jag läste alla inläggen. Hon skrev ett bra språk och gjorde att jag ville läsa. Så positiv trots allt. Bläää! Hon beskrev sina funderingar och känslor så väl.


Tack för att jag fick upp ögonen! Jag behöver det i bland.

Jag kommer att somna med ett leende på läpparna. Känna stor tacksamhet - som alltid.


Man vet aldrig vad som händer. Ett ögonblicks skillnad så kan livet vara förändrat för alltid. Jag skall fortsätta ha det i mina tankar medan jag...

... drömmer om rumsbytet här hemma,

... när jag ser fram emot julen som jag på grund av svår smärta inte sett fram emot (på detta sättet) de senaste åren,

...när jag har semester runt nyår,

... när jag varsamt avslutar mitt arbete efter fem år i verksamheten,

... när jag går till mitt nya arbete,

... när jag kan lukta på mina fina schampon och hårinpackningar *mmm* Tungan ute, ... när jag får gå en dag utan värk Skrattande,

... när jag har många möjligheter som jag faktiskt har - just nu.

O c h  s å  v i d a r e.


Meditera och träna mer på att vara i nuet. I det som sker just nu.

Att inte älta det som varit och som jag inte kan påverka.

Att inte oroa mig för det som inte varit än.

Att vara snäll mot mig själv.

Att inte sitta på ett apotek i 65 minuter (se tidigare inlägg) och lyssna på en gammal gubbe som öser ur sig s k i t .Skrikandes

Att inte göra saker jag absolut känner är fel.

Att våga ta bladet från munnen.

Jag skall drömma.

Önska.

Hoppas.

Tro och känna.

Göra ett så bra arbete jag kan. Försöka nå mitt mål. Glädjas över möjligheten att kunna göra saker jag tycker om. Läsa mina böcker, lyssna på ljudböcker, hitta styrka i musiken, handarbeta...


Hoppas du hittar d i t t  sätt att härda ut livet som inte alltid är lätt.

Hoppas du också lyfter blicken i bland.

Hoppas du får vara frisk.

Hoppas du får finnas i ett sammanhang.

Hoppas du är kärleksfull mot dig själv.Glad


Stor kram!

Tack för d i n tid.

God natt!


 
 
Nannis

Nannis

22 november 2009 11:10

Du är så klok ! *rörd* Du och dina ord fyller mig med tacksamhet , att du öppnar mina ögon också.

Att vara här och nu behöver jag med. Jag hoppas att jag får komma med i mindfullness-kursen efter jul :) Ska ringa och tjata lite ;)

kram Tina!

http://nannis.blogg.se

 
Annie

Annie

22 november 2009 14:58

Varma Kramar till Dej, vännen.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katrinelund

22 november 2009 16:05

Ja, att ta del av andras erfarenheter kan göra att man ser på sin egen situation, funderar, analyserar. Att lyssna på bra låttexter eller läsa en bok som berör är också berikande. Det är en glädje att komma över ny musik eller en ny författare som ger!!! :-)

 
Ingen bild

viol

22 november 2009 17:40

Vad fint du skriver! Blir varm i hjärtat :) Önskar dig en skön söndagkväll!

Kram

 
Jasas

Jasas

22 november 2009 22:24

Skriver som en här ovan.. Du är verkligen klok. Och man tar åt sig av det Du skriver.. Får sig några tankeställare som gör en gott! :)

Låter hemskt det med bloggen om kvinnan som snart ska lämna våran jord.. Brottas ofta med tankar om vad det har för mening.. visst att hon har hunnit att ge mycket kärlek och fått ge livet till ett barn. Men varför kan inte hon få stanna på jorden?

Många funderingar blir det kring det tunga.. Kram här också!

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards