Budda

Alla inlägg den 21 november 2009

Av budda - 21 november 2009 22:14

Cykeltur, hyacintplantering, två storkok, middagsgäster, film ´En shoppoholics bekännelser´.

  

I dag köpte jag EMD´s julcd som ICA sålde för enbart 79 kronor. Den säljs till förmån för Childhood foundation. Cd´n föll mig verkligen i smaken.

  

Tjejerna är för söta. Jag lade in vars en morot i varje bur. I den ena fick Sara (`Tala´) ha den för sig själv. Hanna var inte intresserad.Hon åt hö.

I den andra hade Alva och Emma dragkamp om moroten. Kit hade inte en chans. Efter en stund lade jag in en morot till och Kit fick chans till smakbit. Alva och hon samsades och lät sig väl smaka. Underbara små. Hjärtat mitt svämmar över. Finaste fina. Mjukaste mjuka.

  

  


I går var jag på KICKS och handlade. Tyvärr hade jag inte med mig kupongerna som bjöd på 100 kr i rabatt om man handlade för 500 kr resp 20% på valfri vara. Vänliga expiditen sade att det var ok att komma in inom 10 dagar och göra ett återköp av varorna och sedan slå in dem igen för att få rabatt. Detta besvär hade de för min skull i dag, en lördag. Fin service. Tack Kicks!


En annan omtänksam gest var på JYSK där jag handlade Barca-lakan. jag skulle köpa ett badlakan också och killen bakom disken säger. `Jag skall vara schysst mot dig och berätta en sak.´ Han tog fram ett reklamblad och sade åt mig att väntar jag till måndag att handla så har de badlakanen för ½ priset då. Man tackar! Tack JYSK!


Tack för besöket. Välkommen åter!





Av budda - 21 november 2009 02:30

Gott folk! Vad gör jag uppe halv tre på natten?Oskyldig Har diskat, plockat upp efter tjejerna på golvet, skrivit inköpslista, sorterat papper (det blev två plastkassar skräp) m.m Me like.Skrattande Har flyttat alla cd-skivor och böcker som har med mindfulness/meditation/återhämtning att göra.Glad



Hoppas ni sover gott nu. *vinkar*  

Ovido - Quiz & Flashcards