Budda

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Älskade djur.

Av budda - 6 januari 2010 23:24

I kväll skulle jag & minstingen hälsa på Maria och hennes Sam som är en hamster på 18 veckor. Han var en  v i l d e !!  Knappt han fastnade på foto.  

Vår egen hamster  Sankan  var emellertid för en gångs skull lugn. Detta var för att jag hade litet glass på fingrarna och glass har han med stort nöje fått slicka i sig en gång. Han satt så fint och var så lugn i mina händer. Han slickade mig och hade så liten tunga. Älskade lille vän. Var det gott med smaken av glass?  

  

Jag brukar ju visa marsvin i bloggen och våra fem underbara tjejer skänker så stor glädje. Här är emellertid en annan solstråle.   

  

Bart heter han och han är den snällaste lille pippi som finns. Så söt, så försiktig, så vänlig. När man kommer in i rummet där han och brorsan Homer bor visar han att han blir glad, är nyfiken. Han kan ta sina små fötter om finret och hänger med vart man än sätter honom. Dessutom doftar han alltid lika gott - hur gör han??  


I dagens kvällsblaska (troligtvis Expressen) läste jag en rörande artikel om Pigge, ni minns kanske gotlänningen vars familj försvann i samband med tsunamin. Han verkar vara en mycket klok man. Jag blev rörd och glad över hans fina resonemang som det stod beskrivet i artikeln. Tack Pigge!  

Jag kände igen mig, så som jag kan resonera i dag. Fast man vet aldrig.


Tack för din tid. God natt.

 
 
sussi

sussi

7 januari 2010 14:41

Jag följde pigges kamp i tidningen han berörde mig så mycket så jag köpte även hans bok. Tack vare att han har sån fin livsyn tro jag han klarade sig så bra med sorgen. Han är klok människa. Minns även makens kollega som miste sin fru och bägge barnen i en bilolycka dagarna innan jul 01. Han var med en kämpa. när rykten gick om han att han hängt sig ihuset gick han ut på gatorna och visa sig så folk skulle sluta snacka skit.

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
Jasas

Jasas

7 januari 2010 19:36

Åh, som jag saknar att ha djur då jag ser dina / era. Så fina! T.om pippi-fågeln!!!!! :D

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards