Budda

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av budda - 9 januari 2010 22:58

Fantastisk är den guldgruva av musik man får tillgång till med Spotify.

I bland måste jag ´tanka´ och det gör jag i kväll. Just nu är det Whitesnake som ljuder. När jag gick i gymnasiumet hade jag väggarna tapetserade (ja även i taket) av bilder på bla Whitesnakes sångare David Coverdale som jag fann sååå sexig.  Både blicken och rösten. Kanske längden på håret gjorde sitt till?  


Jag har avhandlat Europe. Svenska Europe vars sångare (och en av låtskrivarna) Joey Tempest (Joakim Larsson) har en fantastisk röst.

Än i dag! Minns konserterna... Europe i Lund två gånger och Whitesnake i Malmö en gång.  


Fina ´I believe in you´ som Twisted sisters sångare Dee Snider skrev innan hade planerade att ta sitt liv. Fantastisk text.


Örhängena Can´t fight this feeling med REO speedwagon, I´m not in love med 10 CC, Don´t cry med Guns ´n roses, Hard for me to say I´m sorry med Chicago (magisk) och vackra Waiting for a girl like you med Foreinger.*sucka*


Min favoritlåt att sjunga Can´t let you go med Rainbow.  

If I close my eyes forever - Lita Ford.

For your eyes only från James Bond 007, Sheena Easton.

18 and life med Skid row.

Total eclipse of the heart med Bonnie Tylor.

Favoriten som har en härlig historia med sig Bryan Adams Heaven.

Impossible med MZW.

Det finns låtar för alla sinnesstämningar, känslor, drömmar och längtan.


*sucka*   Jag fortsätter drömma...  


Sov gott.

Släpp in ljuset i hjärtat.



Av budda - 9 januari 2010 17:19

Jag säger det igen! Tack och lov för musik. Den har ända sedan barnsben lugnat, tröstat, fått ut vrede ur kroppen, framkallat lugn m.m

Hörde när jag i går såg Let´s dance en fin låt jag sökte på Spotify (underbara Spotify). Somewhere med Barbara Streisand. Så vackert så vackert.

Tårarna rinner, ´There´s a place for us, somewhere a place for us.`*nynnar*


Fyller mig med så mycket positivt. Nu sitter jag och lyssnar på en artist som slog igenom i Fame factory för flera år sedan. Vilken röst!!! Emil Sigfridsson.

  Sitter här och som en religiös upplevelse när han tar i är det omöjligt att vara tyst. *All hands up in the air*   

Såg en kort stund på en match och på en av matchtröjorna stod N e v i l l e.

Mindes plötsligt en låt med Aaron Neville. En låt jag hämtat så mycket styrka ur och som jag gråtit till många gånger för många år sedan vid en särkild händelse. När jag hörde de välkända tonerna av pianot när jag letat fram låten på Spotify kom en känsla och många många minnen. Gode Gud var det enda som kom fram.*känslor*


Look at this face I know the years are showing.
Look at this life I still don't know where it's going.
I don't know much but I know I love you.
That may be all I need to know.
Look at these eyes they never seen what matters.
Look at these dreams so beaten and so battered.
I don't know much but I know I love you.
That may be all I need to know.
So many questions still left unanswered.
So much I've never broken through.
And when I feel you near me,sometimes I see so clearly.
That only truth I'll never know is me and you.
Look at this man so blessed with inspiration.
Look at this soul still searching for salvation.
I don't know much but I know I love you.
That may be all I need to know.
I don't know much but I know I love you.
That may be all I need to know.
I don't know much but I know I love you
That may be all there is to know.

 

På tv´n går nu en av favoritfilmerna. Gamla män i nya bilar.

En dansk action/komdi. Jag är verkligen förtjust i danska språket

och har en del filmer i vilka samma härliga gäng spelar.

Bland annat Kim Bodnia.

I just denna filmen Gamla män i nya bilar spelar även spelar även

favoriten Torkel Pettersson. Han dyker även upp i Fares nya komedi

Farsan den 12 februari.  

Bilder från internet.

 

Hamnade på HM nere på stan i dag och shoppade loss.

Tre blusar/skjortor varav en på REA samt denna topp.

 

 

Till middag bjöds det på kokt potatis, gräddsås, citron och vitlöksrostad

fläskfilé med färska champinjoner och andra tillbehör.

 

Jag åt inte upp. En kombination av kött och mycket vitlök

mig att må illa.  


Jag har inte fått gjort allt på ´att - göra- listan ´ men jag börjar

känna mig redo för att gå till mitt nya arbete även om jag hade

hoppats hinna kika igenom Förvaltningslagen och Socialtjänstlagen

en gång innan.


Det bubblar i kroppen, har funderingar, drömmar, planer att sjösätta.

Vissa dagar villrådig, vad vill jag?

Andra dagar, här och nu. En sak i taget.

Så klart.  

Med musik i öronen och hjärtat, stor tacksamhet, kunna höja blicken

vara fortsatt positiv och göra mitt bästa så skall det nog gå.

Nu kör vi!   

 






 

Här är Alvisen.

  

Ovido - Quiz & Flashcards