Budda

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av budda - 6 januari 2010 23:24

I kväll skulle jag & minstingen hälsa på Maria och hennes Sam som är en hamster på 18 veckor. Han var en  v i l d e !!  Knappt han fastnade på foto.  

Vår egen hamster  Sankan  var emellertid för en gångs skull lugn. Detta var för att jag hade litet glass på fingrarna och glass har han med stort nöje fått slicka i sig en gång. Han satt så fint och var så lugn i mina händer. Han slickade mig och hade så liten tunga. Älskade lille vän. Var det gott med smaken av glass?  

  

Jag brukar ju visa marsvin i bloggen och våra fem underbara tjejer skänker så stor glädje. Här är emellertid en annan solstråle.   

  

Bart heter han och han är den snällaste lille pippi som finns. Så söt, så försiktig, så vänlig. När man kommer in i rummet där han och brorsan Homer bor visar han att han blir glad, är nyfiken. Han kan ta sina små fötter om finret och hänger med vart man än sätter honom. Dessutom doftar han alltid lika gott - hur gör han??  


I dagens kvällsblaska (troligtvis Expressen) läste jag en rörande artikel om Pigge, ni minns kanske gotlänningen vars familj försvann i samband med tsunamin. Han verkar vara en mycket klok man. Jag blev rörd och glad över hans fina resonemang som det stod beskrivet i artikeln. Tack Pigge!  

Jag kände igen mig, så som jag kan resonera i dag. Fast man vet aldrig.


Tack för din tid. God natt.

Av budda - 6 januari 2010 17:42

Några dagar återstår till jag skall börja mitt nya arbete på kommunhuset.

En genomgång och genomrensning av garderoben väntar. I går var det hårspännenas tur.

  

Krokodilklämmor, strassmycken, klämmor, snoddar, hårband m.m måste också gås igenom.  

Skor och smycken (har massor men används av någon anledning sällan) skall få komma till sin rätt. Är det jag? Är det min värld? Jag som helst vill ha håret samlat i spänne, topp, baggy pants & mina Asics.  


På en annan plats, i en annan blogg har jag börjat skriva och försöker fundera ut det jag från början  e g e n t l i g  e n  ville blogga om när jag i somras startade bloggen vid namn suntliv.


Jag har börjat närma mig det jag behöver ventilera eller vill ha nerskrivet, för min skull. Kan jag sedan få positiv feedback eller bra tips är det välkommet men ännu ligger jag litet lågt dvs jag lämnar inte adressen här i inlägget i klartext men... m e n  



Ha en fin kväll, bloggvänner.

Av budda - 6 januari 2010 14:45

´ Det vi tänker och fokuserar på

  styr hur vi känner oss.

  Men vi kan styra vad vi tänker på

  och därmed också hur vi känner oss.´

 

                     

 

 

Av budda - 6 januari 2010 14:36

Dagen nästan började på badhuset.

  

Blev sugen på att själv simma sedan jag flera dagar under julledigheten sett barnen simma.


Efteråt blev det ett besök på stora köpcentrat. Jag kände jag vill ha något nytt till nya arbetet. Något som döljer min mage   och ser fräscht ut.

    

Har jeans-väst, stickade västar och ´servitör-västar´ att ha till.

Om jag vill.

Scarves är aldrig fel, har ett 30-tal i olika färger och material.

  

En röd kofta på REA hängde med hem.

  

Liksom ett par sköna jeans.

  

Nu blir det en eftermiddagspromenad under vilken jag skall börja lyssna på Läckbergs andra bok ´Predikanten´. Den första, ´Isprinsessan´,

lyssnade jag klart på i går. Väldigt bra!   


Till kväll skall jag göra köttfärssås resp quornfärssås med Barillapasta till.

Hoppas jag orkar med något på ´att-göra-listan´också.  

Ovido - Quiz & Flashcards