Budda

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av budda - 16 januari 2010 21:42

Varför försvinner helgen så fort??  


Var uppe med tuppen i dag. Skönt att komma upp i vanlig tid (fast på vardagar kliver jag upp långt före tuppen   ). Fortsatte med silverputsandet men jag kom på att jag köpt ´silverdip´ som det enbart är till att ha silvret i en stund.

Det fungerade perfekt!


Jag blev sen till bion. Skulle för första gången använda ´biomaten´ som visade sig vara en fiffig grej i vilken man lätt som en plätt hämtade biljetten utan att köa. Två minuter före utsatt tid hastade jag in i salongen och letade i mörkret upp min plats.Strax började filmen Snabba cash.


Jag gillade filmen. Kul att se ett par välbekanta skådespelare (de hade mindre roller). Huvudrollsinnehavarna var för mig helt okända. Jag tyckte de gjorde bra från sig.Halva filmen var på serbiska? spanska? och jag som föredrar svenska eller amerikanska störde mig inte alls på de andra språken.

Mycket våld men inte så mycket som jag trott. Blev både ett par skratt och tårar.


Lyckades till största delen fokusera på filmen. Vad härligt det är att sitta i en fullsatt salong, eller hur?   Någon som vet om Aldrig fucka upp är fortsättningen på Snabba cash? Jag har provat att lyssna på Aldrig fucka upp. Som ljudbok alltså. Men uppläsaren Jonas Malmsjö läste så snabbt så jag blev stressad!  Kanske får ge honom en chans till?  


Ett gäng downloads är i kväll köpta från cdon.com. Lita Ford, Darin, Susan Boyle, Emil Sigfridsson, Alanah Miles och Erik Grönwall.  


Har du en bra helg?  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards