Budda

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av budda - 23 januari 2010 22:42

Beyonce sjöng fantastiskt live!  

Kul att se Madonna.  

Justin Timberlake var som vanligt bra och sjöng fina Halelujah. Minns honom så väl från Skandinavium. Vilken show-artist!  

Justin-Timberlake.jpg Justin Timberlake image by gamasutra

Nu är det Rihanna på scen. Hon ser (förlåt mig) hemsk ut   , känner inte igen henne. Väljer en bild där hon är vacker, så som jag minns henne.  


Nattinatt!

I dag har jag bloggat för veckor framåt?   


I morgon är det bio igen!

K r a m.





Av budda - 23 januari 2010 22:37

Hej!  

Så här Hanna:


  


Jag tänker själv inte så mycket på det längre.

Har gått 5 eller 6 gånger. På lördag är det som sagt nästa behandling.


I-landsbekymmer.   


Av budda - 23 januari 2010 22:32

Lilla skygga, underbart söta och snälla Sara som kom till oss efter sommaren fick mysa hos mig i kväll. Men äta en bit sallad ville hon inte.

  

Jag satte en liten bit i munnen på henne, hon åt inte. Låg blick stilla.

 

Lilla hjärtat.

   

Sen var det Alvas tur. Hennes blyghet har gett med sig. Gos-Alva.

   


   

Av budda - 23 januari 2010 16:36

Hiss:


Denna munblåsta stormlykta som jag beställt.  

 


 Mina nya CD-skivor, 8 (!) med klassisk ""meditationsmusik" och två med Sanna Edin (som har så behaglig röst) för endast 300 kr.  

  


På Q8OK sålde ut alla julgrejor för 25 kr styck! Denna blev min.

  

  


Sen ett av mina lyckopiller. Emma. Hon vill gärna känna värme och ligger så nära hon kan. Underbara älskade. Kit fick också vara med i ´mammas´säng.

  


Denna skönhet då? Mjuka och snälla Hanna. Fina Hanna.

  


Hissar också att jag på tv sett en så vacker kaktusvråk i ett program på Animal planet. Rovfåglar är så vackra. Jeff Corwin är en bra programledare.


Diss:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6476804.ab


Grät när jag läste detta.

Åter suttit och läst om kocher, halal.

Orkar inte utveckla mer. Mår fysiskt illa. Som om jag skall kräkas.

Ber om ursäkt...  


Av budda - 23 januari 2010 07:41

Så underbart att komma upp tidigt när man är ledig.

Efter fem tidiga morgnar (05.30) somnade jag gott (på spikmattan, med taklampan tänd) vid 23-tiden. Såå trött. Snart skall jag ge mig på gårdagskvällens disk och tjejerna skall få sina grönsaker. Sen får vi se vad lördagen bjuder på.


Vad har DU för planer för denna vackra dag som ligger framför oss?

 

Hiss:

* Familjen inkl de 8 djuren  

* Ledig dag

* Arbetet

* Ny tid för borttagning av tattoo

* Rätt par åkte ur Let´s dance

* Willys dans i går

* Alla duktiga danspar i Let´s dance

* Partylitebeställning/betalning gjord

* Kläder från Bona parte på väg

* Semesterplaner en vecka i maj

* Mor får hjälp på sjukhuset

* Att få få träffa fina ´Viol´ en stund i går

* Bloggvänner

 

Ja, jag kan hitta hur mycket som helst.  

 

Diss:

* Mor behöver sjukhusvård  

* Fars Alzheimer  

* Människor   



Kärlek och frid från mig.

  

Av budda - 23 januari 2010 07:02

Jag väljer att skriva ett inlägg om mindfulness.Grunden till det valet är att jag fick fråga ´funkar det verkligen?´. Ja, det funkar men man måste träna.  


Mindfulness  brukar översättas med ´medveten närvaro´ och det är något som är evidensbaserat och vetenskapligt bevisat. Annars hade jag och en kollega aldrig fått använda det i våra arbeten som socionomer.


Vi kan likna det vi lever i med ett som Dr Ola Schenström säger, ett ´ADHD-samhälle´ där vi hela tiden matas med intryck. Internet, tv dygnet runt, affärer/bensinmackar är öppna alla dagar i bland dygnet runt. Stress.  Stress.Det är inte farligt att stressa  o m   m a n   b a r a  å t e r h ä m t a r 

s i g.   Hur återhämtar DU dig?


Mitt intresse för mindfulness väcktes för några år sedan genom en artikel i veckotidningen Allas. Jag kom till att prata med kollegan om det och det visade sig att hon också var intresserad. Vår dåvarande chef som var en underbar kvinna for med kollegan till Göteborg för att gå en introduktionsdag där Dr Ola Schenströn presenterade mindfulness.


De tände på ide´n och förstod att detta kunde vara något för våra klienter; många stressade och/eller med svår ångest.

Jag fick gå likadan introduktionsdag med Dr Ola, fast i Malmö. Intresset och nyfikenheten ökade. Det kändes oerhört bra.


Kollegan och jag for hösten 2007 vid två tillfällen tre dagar per gång till Stockholm och utbildade oss till programinstruktörer i ett speciellt program som man följer under 10 veckor. Vi startade grupper i detta och arbetade senare även individuellt med klienter.


Våren 2009 tog jag steget ut och for till Luleå och under några dagar utbildade mig till mindfulnessinstruktör. Detta har varit fantastiskt givande inte minst privat.

  

Detta foto tog jag på Arlanda.


Ofta lever vi i det som varit eller oroar oss för det som komma skall, så vi faktiskt missar det som pågår just nu! Känner du igen det?

Tidigare oroade jag mig ofta och kan fortfarande göra det i dag också, men jag har fått ett helt annat tankesätt. För det är ju som jag skrivit tidigare här i bloggen:


Det vi tänker och fokuserar på styr hur vi känner oss.

Men vi kan styra vad vi tänker på och därmed också hur vi känner oss.


Är det någon som är intresserad av hur man gör, hur man övar, vilka övningar som finns, hur man kan träna mindfulness i vardagen så fråga!


Det finns massor att berätta. Både egna positiva tester. Klienters resultat.

Med mera. Det är heller inget som är svårt. Och nej, mindfulness är inte avslappning även om man b l i r avslappnad.   Och nej, det är inte som basal kroppskännedom. Det har förändrat mitt liv. Det har förbättrat mitt liv.


Här och nu.

Vilka vackra ord.


Här é här man är.

Där e´där man  i n t e  är.

För här har man alltid med sig.

Här har man alltid med sig.

Här e´här där man är.

Där e´där man inte är.

Här har man alltid med sig...

Lalalalalala.  


Så sant.


Missa inte det som pågår just nu! I din kropp, i mötet med en annan människa , i det du gör. Give it a shot. Det är du värd!  


Tack Ola för allt du lärt mig.

  

(Jag tog bilden i Luleå 090531)

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards