Budda

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av budda - 8 januari 2010 18:21

  

  

  

Marsvin är fantastiska djur. Jag har haft marsvin i precis 2 år och förundras över dessa fina djur.  Det enda smolket i bägaren är att vi en dag skall skiljas åt.

Så är det. Med djur, vänner, barn, partner, ägodelar.


D ä r   d e t   f i n n s   e n   b ö r j a n

f i n n s   d e t   e t t   s l u t.

 

Min sista semesterdag. Ja ni ser att jag njutit på massagedynan i den tillbakalutade fåtöljen (nåja jag har även varit ute på promenad i iskylan i nära 2 timmar sammanlagt, gräddat 100 plättar , ringt nya arbetsplatsen, fått arbetspassen för nästa vecka m.m :) )

  


Längtar efter Let´s dance (premiär i kväll) och skall se om jag kan göra någon nytta samtidigt som programmet visas.  

Har i dag påbörjat Camilla Läckbergs tredje kriminalroman. Härlig underhållning. Vi har många duktiga svenska författare. Tipsa mig gärna om fler.


Tack.

Av budda - 8 januari 2010 14:47

"Det vackraste jag vet,
är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid,
och jag glömmer både rum och tid.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig."


  


"Så sagolikt det är,
att se morgondimman lätta.
När mörkret sakta flyr,
och att se hur dagen åter gryr.

En kylig morgonbris,
sakta sveper genom rummet.
Jag kryper tätt intill,
lycklig för att du finns till."


Fotot föreställer älskade Kitty Kleerup 1 år sover efter frukosten i dag.  


Av budda - 8 januari 2010 10:32

Äntligen!  


Ovido - Quiz & Flashcards