Budda

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Fantastsikt Spotify!

Av budda - 9 januari 2010 22:58

Fantastisk är den guldgruva av musik man får tillgång till med Spotify.

I bland måste jag ´tanka´ och det gör jag i kväll. Just nu är det Whitesnake som ljuder. När jag gick i gymnasiumet hade jag väggarna tapetserade (ja även i taket) av bilder på bla Whitesnakes sångare David Coverdale som jag fann sååå sexig.  Både blicken och rösten. Kanske längden på håret gjorde sitt till?  


Jag har avhandlat Europe. Svenska Europe vars sångare (och en av låtskrivarna) Joey Tempest (Joakim Larsson) har en fantastisk röst.

Än i dag! Minns konserterna... Europe i Lund två gånger och Whitesnake i Malmö en gång.  


Fina ´I believe in you´ som Twisted sisters sångare Dee Snider skrev innan hade planerade att ta sitt liv. Fantastisk text.


Örhängena Can´t fight this feeling med REO speedwagon, I´m not in love med 10 CC, Don´t cry med Guns ´n roses, Hard for me to say I´m sorry med Chicago (magisk) och vackra Waiting for a girl like you med Foreinger.*sucka*


Min favoritlåt att sjunga Can´t let you go med Rainbow.  

If I close my eyes forever - Lita Ford.

For your eyes only från James Bond 007, Sheena Easton.

18 and life med Skid row.

Total eclipse of the heart med Bonnie Tylor.

Favoriten som har en härlig historia med sig Bryan Adams Heaven.

Impossible med MZW.

Det finns låtar för alla sinnesstämningar, känslor, drömmar och längtan.


*sucka*   Jag fortsätter drömma...  


Sov gott.

Släpp in ljuset i hjärtat.



 
 
Micke

Micke

9 januari 2010 23:42

Faktum är att den första LP jag löpte var just Sheena Easton efter sett James Bond 007 ;)

Sen köpte jag en till med henne och kanske max 4-5 skivor till.. så nån större musikfantast har jag aldrig varit pga av hörseln.

Bonnie Tyler är ju bara bra hon med och just den låten!

http://kludd.se

 
Ingen bild

viol

9 januari 2010 23:45

Åh vad du påminde mig om gamla härligt låtar! Jag har också precis fått spotify, ska spara din lista o själv lyssna! Jag sitter o tittar på den fantastiska "A beatyfull mind". Har inte sett den innan, det är väldigt bra.

Sov gott!

 
Anna

Anna

10 januari 2010 11:44

Mina favoritlåtar just nu är On a tuesday in Amsterdam long ago med Counting Crows och Lät du henne komma närmre med Melissa Horn. En låt du kanske gillar är Dear Chicago med Ryan (inte Bryan!) Adams, påminner lite om Guns n Roses-låten du nämner. Har du gratis-Spotify eller betalar du?

http://http:/julgrisen.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

10 januari 2010 18:46

Ojojoj vad vi lyssnade på samma musik på 80- och i början på 90-talet!! Kul! :)
Men jag lägger till några till till listan.

Through The Barricades - Spandau Ballet
Lady in red - Chris de Burgh
Hello - Linonel Richie
Against all odds - Phil Collins
Inga kan älska som vi - Grace
I'll be there for you - Bon Jovi
I remember you - Skid Row
What about love - Heart
Alone - Heart
Byebye Johnny - Return (den första versionen)
My oh my - Slade
Dreamer - Europe

Ja det finns många många fler men det var bla dom som gick varma i band- och skivspelarna

Jag hade Joey Tempest och Jon Bon Jovi på väggarna. Såååå snygga med sitt permanentade hår. Hihi

Spännande det där med Björn. Han verkar vara lite speciell. Väldigt bra på att prata. :)

Lycka till på jobbet imorgon!!!!
Förstår att du inte hinner blogga lika ofta som förut. Samma sak här. Ja ända sedan jag började praktisera för 3½ månad sedan. Man hinner inte. Trist men sant. :(

Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards