Budda

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Torsdag.

Av budda - 14 januari 2010 19:27

Another day in paradise.  Typ.

Händer inte så mycket hemma denna första vecka på nya arbetet. Jag lär mer och mer, går bredvid, får ta över mer och mer. Det är tusen saker att kunna och hålla reda på. Hjärnan går på högvarv.

I går fick jag ett brev av Cliff, min brevvän som sitter på death row på San Quentin. Han tackade för julklapparna han fått. Till de fångar som sitter på death row får man inte skicka saker merän genom ett företag i USA. Cliff fick en sudukobok, en 2010 års kalender med vackra bilder, kuvert och 50 frimärken.Han skriver att han enbart får ha 30 frimärken i cellen och de andra 20 har vakterna slängt. Han får inte dem.   20 frimärken är mycket för honom.

 

Han skriver så jag bättre förstår hur de i USA ser på fångar. Ni vet hur det var för Annika Östberg. Att hon fick tillbringa nära 30 år i en trång cell trots att hon inte mördat den polis som sköts till döds av hennes pojkvän. Hon var med vid dådet.

 

20 år på death row. Aldrig en gång har han klagat i breven. Tvärtom har han en mycket realistisk syn på sina handlingar och sitt liv så som det blev för honom. Han har haft gott om tid att tänka. Alltid ett klokt ord över till mig. Likt små guldkorn att bära med mig. I love you Cliff.  

 

Lilla Kitty har fått klorna klippta i dag.

  


Nu lyssnar jag på Emil Sigfridsson (sluta kalla mig mossig för det!  )

när han sjunger If tomorrow never comes.

Tag vara på det som är...just NU, ok?   

Tack för din tid!






 
 
Ingen bild

viol

14 januari 2010 20:28

Vet inte om jag tycker om att du bytt jobb, träffar aldrig dig nu :(
Men så klart GLAD för din skull :-) att du får pröva något nytt som också verkar bli bra för dig!

Fin bild på dig!

Kram

 
Ewa

Ewa

14 januari 2010 21:30

Om jag inte visste att Kit HAR den där frisyren, så skulle jag tro att hon är skräckslagen. ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

14 januari 2010 22:25

Ska nog hem i helgen men kommer gärna förbi nästa eller kanske den efter det. Har helgerna fria framöver vad jag minns.

 
Nannis

Nannis

15 januari 2010 01:19

Du skriver så fint om cliff, med stor ödmjukhet och insikt samtidigt. Det måste vara guld för honom att ha dig som brevvän :)

Vilken fin profilbild du lagt in! Snygging där :D
kram

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards