Budda

Alla inlägg den 5 april 2010

Av budda - 5 april 2010 21:25

Vi var på sjukhuset i eftermiddags igen. Mor är kvar på intensiven. Hon hade fått prata några minuter med far i telefon. De har varit gifta i snart 55 år.

Läget är allvarligt men jag upplevde henne något mer ´med´ i dag. Jag grät inte som i går då jag bölade som en baby.   I dag kom tårarna först när vi skulle ta farväl. Jag såg i hennes ögon. Som om hon vill säga något. Eller som om jag vill göra det. Jag vinkade på vägen ut ur rummet. Ville gå tilbaka. Ville vända om.


Kändes ändå bättre i dag. Tack bror Håkan för att du är med mig i detta.


Satt och kikade bland sms och blir så glad för alla hund-kattbilder. Blir så glad. Tack Anna. Såg ljuvliga bilder hos Micke. Djur skänker mig verkligen tröst. 


Lilla Sara (Anna hoppas det är ok jag lånar bilden du tagit på henne) har varit och är delvis sååå rädd.

 I dag tog jag upp henne och fällde ner fåtöljen så vi halvlåg. Hade persiljekvistar med mig. Hon åt icke. Kikade på mig, låg stilla.

Till sist stoppade jag försiktigt in persiljekronan i hennes mun. Hon gjorde inget med den. Förrän efter någon minut. Då gick det inte att motstå. Hon åt tre kvistar. *lycka*


Nu skall jag krypa till kojs. Arbete i morgon. Mycket att tänka på.


Föresten!

Fann denna hos Gröngöling (ok att jag lånar ditt foto?).

Den mest ljuvliga ljusstake säger en som tänder mycket ljus.

Jag fick tips av Gröngöling om en butik. Sökte på nätet. HÄR kunde jag beställa en liknande stake. Man kan kombinera i hop sin egen version/färgskala. Känner mig gladare. Tack för hjälpen.  


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards