Budda

Alla inlägg den 8 april 2010

Av budda - 8 april 2010 21:21

Så ringde min storasyster.  

Nu blir det diskning. Sedan sängen.  Kanske med Emma.  


Hörs vi inte före helgen får jag redan nu önska en fin sådan.

Av budda - 8 april 2010 19:29

I går kväll vid denna tiden var det besök på sjukhuset och mor. Tankar går till henne mest hela tiden. Det var ett bra besök i går. Skönt. Fick veta att hon i dag flyttats till en annan avdelning, från hjärtavdelning till lungavdelning.

  

Far surrade något om att mor på måndag skall till sjukhuset i deras hemkommun, ca 12 mil från mig. Hoppas verkligen inte.   Får jag vara egoistisk nu?   Nåja besök i helgen planeras.




Som tur är är det roligt på arbetet. I eftermiddag har jag suttit med ´bäbisarna´ som nu närmar sig 10 till antalet.   Jag håller på att lära journalföringen och annat som hör till.  Mycket och jag erkänner jag känt av stress men jag är inte ensam om det.



Hoppas semestern i maj kan bli av trots allt. Jag borde kanske inte planera in mer för den veckan?  


Nej, nu får jag mitt i allt nog samla i hop några guldkorn/hissar:


* Mor lever  

* Bjuden på middag på lördag  

* Fredag i morgon

* Arbetet

* Vår  

*Vardagslyckor

* Förmågan att ta vara på och se vardagslyckorna

* Telefonsamtal  med far när mor är på sjukhus

* Semester om 3 veckor

* Resa

* Inbokat besök hos frissör

* Comedy club nästa helg

* Att somna med marsvins-Emma i sängen  

* Sommakatalog från Bonaparte



Några dissar också:


* knutan

* sockervärdet  

  

* brist på promenader

* mors allvarliga sjukdom

* fars allvarliga sjukdom


Hoppas din kväll är bra!







Ovido - Quiz & Flashcards