Budda

Alla inlägg den 10 april 2010

Av budda - 10 april 2010 23:01

Dagen började med sovmorgon jämfört med vardagsuppstigningstiden.  

Vilket vårväder!! Jag tog en powerwalk i parken med vinden i håret. Härligt.  

  

Underbart pomenadstråk jag har.

        

På eftermiddagen blev det ett besök på stora sjukhuset. Mor har av doktorn fått bedskedet obotlig, ovanlig lungsjukdom som förvärras.  Ingen bot.  


På sjukhuset köpte jag denna pocketboken. Passande nog handlar den om

det oåterkalleliga åldrandet med krämpor, accelererande orkeslöshet och vad det gör med en familj. Alex Schulman skriver om sin far.

  


Efter sjukhusbesöket var jag bland vänner. Jättetrevligt. God mat också.  


  


Jag gav massage i kväll. Med väldoftande, välgörande  relaxingdroppar från Kerstin Florian. Till den fantastiskt rogivande musiken från Mindful living hördes snart snarkningar. Helt helt underbart. Avkoppling. Vila. Återhämtning.   

""Det vackraste jag vet..."

 

Det är mycket nu.  Är det inte alltid ´mycket´i mitt liv? Nästa vecka har jag två heldagar utbildning och jag måste förbereda tre föräldramöten inför nästa tisdag.   Mor skall flyttas till sjukhuset nära hemmet (dvs jag får längre till henne och mycket svårt att hälsa på).    Sara, underbara Sara har verkar ´annorlunda´i kväll. Hoppas hon inte är sjuk.   


Nu skall jag se om jag kan packa ner prydnadsgrejorna från vitrinskåpet som nog skall ner i källarförrådet.


Hoppas ditt liv ser mindre späckat ut.  

 


Ovido - Quiz & Flashcards