Budda

Alla inlägg den 6 april 2010

Av budda - 6 april 2010 21:46

Är det  någon som vet var jag kan hitta en snygg sådan *peka i rubriken*. Gärna rotting. Eller fururam i vilken jag kan sätta ett snyggt tyg. Inte IKEAs av sjögräs och bananblad. Inte Indiskas lilla.

  


Av budda - 6 april 2010 20:28

Det har gått bra att arbeta. Jag trodde emellertid strax före lunch att hjärtat skulle brista, var nära gråten. När folk frågade om påskhelgen t ex...den var inte särskilt bra. I alla fall fick jag via mail av min bror veta att mor flyttats från intensiven till avdelningen. Ringde och pratade med en personal och han hade även varit med i söndags när de fann mor utan puls. Jag frågade när han sagt att hon satt uppe och åt middag (!!)   "" Då är hon inte döende då?"   


När mor kom in på avdelningen hade hon försökt ringa far mer än en gång. Inget svar. Plötsligt står han i dörröppningen!! Min ´syster´ hade skjutsat honom dit så de fick träffas för första gången på länge.   Kände, nu är jag nöjd. Nu kan vad som helst hända.


Vi får se hur det går, det lär bli sjukhus ett tag till i alla fall för mor. Känner mig efter arbetsdagen nöjd att jag fick höra rösten (mors) en gång till och att far och mor fått träffas och fika en stund.


Tur att jag trivs så bra på arbetet och att det kunde skingra tankarna. Jag får fler och fler bäbisar på arbetet. Jag skall göra utredning och utreda faderskap bland annat.  


Livet är som det är. Som jag brukar säga: ett ögonblicks skillnad.


Mitt förhållande till mina föräldrar har inte varit en dans på rosor alltid.   Det har funnits perioder då vi inte ens haft kontakt. Alla sorters tankar och minnen har passerat. Hur som helst, oavsett känns det lugnare nu. Inombords. *konstatera*


Nu skall jag krypa till kojs, tror jag. Först skön ansiktsrengöring och massage i ansiktet (du borde prova!).     

 



Ovido - Quiz & Flashcards