Budda

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av budda - 2 februari 2011 23:00

1) Hur länge har du bloggat?

Jag tror det var nyår 2009 som jag började, detta är min tredje blogg. Adressen till föregångaren finns i länklistan.


2) Hur många bloggar återkommer du regelbundet till som läsare?

De i länklistan och några till men inte alla varje dag.


3) Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Vet inte om jag läser vare sig dagboksblogg eller ämnesblogg!


4) Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?

Det vet jag inte.


5) Har du hittat en fungeramde gräns hur privat du vill vara i bloggen eller tänjs den gränsen?

Jag tycker jag hittat en bra gräns. Jag kan blogga om tex mina operationer men jag skriver inte namn, ort osv. Jag skulle vilja blogga fritt om livets bekymmer, samliv, familjeliv, känslor, detaljer, min kropp, träning, mitt arbete med mera men det går inte här. Antingen fick det vara helt anonymt eller lösenordsskyddat men det finns nu inga planer på en ny blogg.  


6) I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Det är kul att få kommentarer av ´bloggvännerna´ men det är inte anledningen till att jag bloggar.  Att gå tillbaka och läsa om upplevelser (ta det allra,allra första inlägget i denna blogg som exempel) har varit bra för mig.

 

7) Har du träffat folk IRl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Kanske inte så mycket via bloggen utan främst via nätet. De har varit trevliga.    Bytt mobilnummer och adress med några ´bloggvänner´.

 

8) Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det tror jag. Tex för de som inte vet var en lämplig gräns för utlämnande går.


9) Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Bloggandets nackdelar kan vara samma som internets nackdelar.


10) Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Jag tror utan att veta.

 

 

God natt. ZZZ.

Av budda - 2 februari 2011 22:12

Denna måste göras och smakas, snarast (läs fredag).  

Ur nya Allas, nr 6-11. Se!

  



Ovido - Quiz & Flashcards