Budda

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av budda - 10 februari 2011 21:46

Uppe i ottan. Tände ljusen i 4 kronorsstakarna från IKEA (man kan vända dem och ha långa ljus i   ).

  

Tog mig samman och rev ut innehållet i linneskåpet. Lade allt på plats. Hurra.   

   

Under tiden jag städade lyssnade jag på en ljudbok eller rättare sagt en föreläsning om balans, stress, relationer, arbete, egentid, ´utbrändhet´ och annat. Mycket bra. Jag log allt som oftast men fick även aha-upplevelser och mitt intresseområde ligger i detta ämne. Det är för mig nära till mindfulness. Jag har också lyssnat till en ledd meditation och det var så skönt och jag skall sätta mig med den i morgon.   

Jag skall läsa på och lära mer inom detta ämne.

  

Här är hon Lena i "Men hallå vad väntar du på - livet är bara nu".

I kväll var det dags för bion. Den 12 faldigt Oscarsnominerade The kings sppech.

  

Här är biogodiset:

  

Man kan beställa platser med extra utrymme för benen.Så gjorde vi.

  

På hemvägen svängde vi förbi postutlämningen.

Paket från eleven. REA på dessa.

  

Eftersom jag beställde tre varor från Max Factor fick jag en gullig neccesär med dessa prover. Jag blev glad.   

  

Viol har insprerat mig (tack) så jag har införskaffat avocado i dag. Hon gör fantastiskt fräscha sallader. Bilder på dem hade definitivt platsat här.     

I morgon skall jag förbereda för middagsbjudning på lördag. Det ser jag fram emot.   Jag är nöjd med mitt nya schema på nya arbetet. Har inget emot att arbeta kvällar och helger igen, jag minns från förr att jag uppskattade att arbeta kvällspass. Det är dessutom skönt att vara ledig mitt i veckan. Jag får egentid och har lust till att fixa hemma. 

När jag hörde föreläsningen i dag gick det upp ett ljus. Jag fick påminnelser och kände igen varningstecken. Dags att lyssna på vad min skruttiga kropp försöker förmedla?    


Trevlig helg!


Ovido - Quiz & Flashcards