Budda

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av budda - 11 februari 2011 19:05

Jag fick en idé i dag!   Jag tog bussen ner på stan och tog sedan en härlig promenad hem. Den turen är roligare än att gå ner och ta bussen hem. Tror jag. Litet regn var det allt.

  

Köper du alla-hjärtans-dag-presenter?

I år har jag gjort det till de ´närmaste´ dvs lilla familjen.

En skall få denna.  

  

Jag besökte på vägen Body shop, Matas och Espresso house.

Vill prova Chai latte och köpte en burk. Jag är ingen tedrickare men jag smakade några munnar en gång och det doftar ljuvligt. Jag testar!  

Att göra räksmörgåsar, inte äta räkor tycker jag är roligt.   Har du något du tycker är extra roligt att laga eller dekorera? 

Denna bjöd jag bort i dag. Bröd, huvudsallad, ägg, majonäs, räkor, slanggurka, körsbärstomat, citron, dill och avocado. Uppskattat.

  

Denna med betydlgt färre antal räkor åt jag. Nu är jag hungrig igen så det blir nog mikropop. Mums.

  

I morgon skall jag bjuda bla min bror på helstekt marinerad fläskytterfilé

och det är något jag aldrig vare sig ätit eller tillagat förut.


Under förmiddagen lyssnade jag på sista cd´n av " Men hallå? Vad väntar du på - livet är nu" (från i går) och jag blev rörd. Tänkvärt!

Lyssnade också på en cd av Jon Kabat-Zinns "Vart du än går är du där" och det är så sant som det är sagt!   


Jag önskar en trevlig fedag kväll - var du än är, och att du får vara frisk.


Ovido - Quiz & Flashcards