Budda

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av budda - 7 februari 2011 22:48

Hiss:


* familj inkl djuren

* hundar jag möter och får pratat med och hälsat på

* att ha ett arbete och att arbeta

* att vara någorlunda frisk

* att ha valmöjligheter

* "galamiddag" på lördag

* dvd med posten från cdon.com i morgon

* ljudbok i lurarna

* weekendresa att se fram emot

* glasögon som hjälper

* Rena rama under i Gävle

* barmark

* drömmar

* här och nu

* nytvättat hår

* tacksamhet

* schampokakor

* indiska bönsoppan från Allas


Diss:


* regn

* stormvindar

* halka

* snö

* min mage

* Rickard som ofta smäller hårt med sin dörr ut i trapphuset

* Gary Moores död i dag

* klubba sälungar och annat hemskt när det gäller oskyldiga djur


God natt 



Av budda - 7 februari 2011 19:27

I dag tänker jag på Gary Moore. 1952 - 2011.

 R.I.P.   



Lilla Nova som dog i morse.   

Av budda - 7 februari 2011 19:25

Bland annat detta chokladdoftande schampo med inpackning.   

*sniff sniff*

  

Av budda - 7 februari 2011 18:55

Jag har köpt min första cupcake. Den skall minstingen få i kväll.   

  

Lila cupcake


Jag har varit med om 4 operationer på senare år. Jag har nyligen börjat arbeta efter senaste ingreppen. Ingrepp som många kvinnor skulle varit förtvivlade över, gått i terapi för, gråtit över med mera. Inget konstigt.

Ändå får jag höra (häromdagen) efter en stunds samtal.

Person: Hur är det med dig?

Jag: Jodå, det har varit en tuff period.

Person: Men det bästa är ändå att få "struktur på vardagen".


Det har jag hört personen säga tusen gånger till klienter.   


Men i dag tog personen nog priset. Jag vill vara artig och frågade personen (som varit hemma och kräkts förra veckan) om hon var okej nu och om det var kräksjuka men det hade inte varit det.

Sen får jag ett tal om att har man kräkts och varit så sjuk så är man tacksam när man är frisk. Man är som pånyttfödd efter en sådan "pärs". Jag tappar hakan (eller inte). Ska vi snacka pärs?   

Jag får ´trösta´ mig med att personen inte vet detaljer om mitt fall.

Vet inte att jag fått diagnos och att jag inte blir fri. Men det är okej. Att inte bli fri alltså.

Jag blir bara så trött på människor. Människor jag inte kan välja bort.

Men jag han förhålla mig på ett visst vis. Kanske.  Vara tacksam trots allt.     


Sa jag att jag föredrar djur?  


Ovido - Quiz & Flashcards