Budda

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av budda - 9 februari 2011 22:13

I dag har jag hämtat ett par paket innehållande två cd-skivor med lugn musik och nya dvd´n Eat pray and love eller som den heter på svenska Kärleken, lyckan och meningen med livet. Julia Roberts i huvudrollen.

      

En mycket intressant bok precis i mitt intresse, 12 verktyg i KBT handlar bla om mindfulness som ligger mig varmt om hjärtat. De små böckerna som jag fyndade verkar innehålla trevliga kloka texter. Inte minst användbara i arbetet. Härliga böcker. Hoppas få tid att läsa och lära.


         

I dag blev det en delad pizza med minstingen. Blodsockret var nere vid fotknölarna efter arbetsdag och handling.  

   

Ännu ett (för mig) nytt choklad. Jag har inte tjuvsmakat men macadamia är en goding så... Faktum är att jag numera tycker att mjölkchoklad är för söt. Föredrar du ljus eller mörk?  


     

Om inget oförutsett händer är jag ledigt till nästa vecka.

Jag borde

* ta mig tid att skriva ett brev till Cliff.

* städa.

* Köpa och förbereda mat till lördagens bjudning.

* läsa någon av de nya böckerna.

* meditera.

* lämna venprover på Vårdcentralen.

* promenera.

* gå på bio.

* sortera linneskåpet.


Jag får se vad det blir.  


Sov gott.  


Tankar till Anna & Allan.   


Av budda - 9 februari 2011 00:35

Jag har ett sådant här i kylskåpet.   

  

Någon som provsmakat?


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards