Budda

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Onsdag.

Av budda - 9 februari 2011 22:13

I dag har jag hämtat ett par paket innehållande två cd-skivor med lugn musik och nya dvd´n Eat pray and love eller som den heter på svenska Kärleken, lyckan och meningen med livet. Julia Roberts i huvudrollen.

      

En mycket intressant bok precis i mitt intresse, 12 verktyg i KBT handlar bla om mindfulness som ligger mig varmt om hjärtat. De små böckerna som jag fyndade verkar innehålla trevliga kloka texter. Inte minst användbara i arbetet. Härliga böcker. Hoppas få tid att läsa och lära.


         

I dag blev det en delad pizza med minstingen. Blodsockret var nere vid fotknölarna efter arbetsdag och handling.  

   

Ännu ett (för mig) nytt choklad. Jag har inte tjuvsmakat men macadamia är en goding så... Faktum är att jag numera tycker att mjölkchoklad är för söt. Föredrar du ljus eller mörk?  


     

Om inget oförutsett händer är jag ledigt till nästa vecka.

Jag borde

* ta mig tid att skriva ett brev till Cliff.

* städa.

* Köpa och förbereda mat till lördagens bjudning.

* läsa någon av de nya böckerna.

* meditera.

* lämna venprover på Vårdcentralen.

* promenera.

* gå på bio.

* sortera linneskåpet.


Jag får se vad det blir.  


Sov gott.  


Tankar till Anna & Allan.   


 
 
Ingen bild

jasas

10 februari 2011 08:41

Så fina och bra saker :)
Jag äter knappt godis nu men i grunden så älskar jag mjölkchoklad :)

Vad har du tänkt att bjuda på, på lördag? Spännande!!
Trevlig torsdag :)

budda

10 februari 2011 09:21

Hej Hanna!

Jag ska bjuda på kokt potatis, grönsaker, sås från Jensens böffhus (har du ätit där?), jag har köpt fläskytterfilé och quornfilé. Sen vill jag nog ha goda frukter och glass. Kanske får se vad efterrätten blir.
Mums.

Jag tänker på dig (er).

 
Ingen bild

thile

10 februari 2011 10:45

Hei vennen min!
Det er alltid så bra og fine saker du handler inn. Så mye interessant:-)

Så trevlig med bjudning!
Jensens böffhus, der har de meget god mat. Jeg har en svensk blogg venn, som spsiser der, noen ganger.
Jeg tror jeg kommer nedover (eller oppover) til deg på lørdag;o) Mums så god mat.....

Ha det bra.
Tanker og klem fra meg, til deg.

budda

10 februari 2011 13:08

Jag skulle ta emot dig med öppna armar! :)

 
ejmis

ejmis

10 februari 2011 12:38

Det är svårt att vara "duktig" nu med alla nya godsaker som kommer ;)

http://ejmis.blogg.se

budda

10 februari 2011 13:09

Hej Ejmis! :)
Jag kanske får tjuvsmaka en ruta i kväll? ;)

 
Levidag

Levidag

10 februari 2011 13:29

Intressanta böcker. Hoppas du får tillfälle och ro att läsa lite nu när du är ledig.
Berätta hur filmen var sedan, har tänkt se den,men det har inte blivit av än.
Tack för din omtanke,Kram!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

10 februari 2011 21:23

Tack! Jag hinner nog inte läsa i helgen men framöver. :)

Trevlig helg om vi inte ´hörs´ i morgon.

 
sussi

sussi

10 februari 2011 14:21

Läste "Lämna varuprover till vårdcentral" i de skedet associiera jag dina bilder till de. Tack vännen! Att komma in i din blogg, se bilder och sen läsa de ger en en speciell känsla. Bilder förmedlar mer känslor än ord.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

10 februari 2011 21:21

Men tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards