Budda

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av budda - 4 februari 2011 16:35

Känner mig inte så effektiv denna dag men har promenerat först till ICA och senare till COOP.

Gjort baconbiffar till tonåringen och den goda indiska bönsoppan jag visade tidningdurklipp på tidigare i veckan. Snacka om god.   

  

Gul lök, vitlök, palsternacka, buljong, grädde, cayenne, curry, passerad tomat, morot, röda linser och ekologiska svarta, proteinrika, fettsnåla, mjuka, goda svarta bönor.   Veckans gröna i veckans Allas.

  

Jag hämtade paket från Lush. Det doftade SPA redan på postens utlämningsställe.   Lush (tack Felicia) säljer veganska produkter för hår och hud. Det gillar jag verkligen. Skall bli spännande att prova.

  

På sistone har jag fått dille på nya sängkläder och i dag på COOP fann jag dessa (djurvän som jag är) till halva priset.   74,50 kr/set.

  

Tjejerna fick också något från affären. Persilja.  

  

  

Det är bara Alvas week week när det vankas mat, som saknas. Det blev så tyst utan dig fina Alva. Du är saknad.  

    

Jag är trött, har ont i ´operationssidan´ i armen men det är hanterbart i dag. Jag ger mig inte (så lätt). Värre är det med the never ending story. Nageltrång (och NU varnar jag känsliga läsare för närbild på min i natt,  hemmaopererade tå). Man klipper ett snitt och rycker bort nagelbiten ner längs nagelbandet. Ont? Ja men inte så ont som när doktorn ger bedövning nere vid tåroten.

  

Jag önskar dig en fin fredag kväll!    





Av budda - 4 februari 2011 00:09

1. Ta upp närmaste bok, slå upp sidan 18 och läs samt skriv ner rad 4:

När du tränar bålen skapar du en styrkegördel
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En katalog från La Redoute.

3. Vad var det senaste du såg på TV:n?

Just nu USAs hårdaste på national Geographic.
4. Utan att se efter, vad tror du att klockan är?

00.00 (den är 00:12)
5. Bortsett från datorn, vad hör du nu?
Klocka som tickar och USAs hårdaste på tv.

6. När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?
För 1½ timme sen, cyklade från bussen (arbetat).

7. Vad gjorde du innan du skrev denna lista?
Läste Sussis blogg.

8. Vad har du på dig?

Trosor,top, blus och kofta.
9. Kommer du ihåg vad du drömde inatt?
Nej.

10. När skrattade du så att du tjippade efter luft senast?
Minns inte.

11. Vad finns på väggarna där du är just nu?

Tavlor, klocka, foton.

 

12. Har du sett något konstigt det senaste?

Näe...tror inte det.
13. Vad heter du i andra namn?
Engla Ann-Louise

14. Vilken film var den senaste du såg?
17 again.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Allt möjligt OCH skänka pengar. Sanna glädjen är att ge.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till:

Att jag är bra på (vissa) dialekter?
17. Om du skulle kunna förändra en sak i världen, vad hade det varit då?

Mycket jag vill ändra men att ingen människa behöver svälta och att djur inte far illa, blir slagna, slaktade hur som helst, inte blir inlåsta i pytteburar där de inte kan räta på sig. Bland annat.

 

18. Tycker du om att dansa?

Japp! Men det blir aldrig.
19. George Bush eller Baracka Obama?

Nej tack.
20. Rött eller blått?
Som färg eller politik?

21. Din första dotter skall heta:
Hon heter redan något, hemligt här.

22. Din första son skall heta:

Också hemligt här.
23. Öppna det 12:e inkommande smset i din telefon, vad står det där?

Sista dagen är den 17 juni.Puss på dig. A
24. Skulle du någonsin kunna överväga att bo utomlands?

Beror på. Köpenhamn, USA, England. Kanske.
25. Vad vill du att GUD skall säga när du står vid pärleporten?
Oj, ingen aning.

26. Vilka personer vill du se göra denna lista:

 

Levidag, Jasas, Jennie, Mette, Julgrisen, Pär, Isabelle, Margita...med flera.   

 

TACK SUSSI.

 

Ovido - Quiz & Flashcards