Budda

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

En ledig fredag.

Av budda - 4 februari 2011 16:35

Känner mig inte så effektiv denna dag men har promenerat först till ICA och senare till COOP.

Gjort baconbiffar till tonåringen och den goda indiska bönsoppan jag visade tidningdurklipp på tidigare i veckan. Snacka om god.   

  

Gul lök, vitlök, palsternacka, buljong, grädde, cayenne, curry, passerad tomat, morot, röda linser och ekologiska svarta, proteinrika, fettsnåla, mjuka, goda svarta bönor.   Veckans gröna i veckans Allas.

  

Jag hämtade paket från Lush. Det doftade SPA redan på postens utlämningsställe.   Lush (tack Felicia) säljer veganska produkter för hår och hud. Det gillar jag verkligen. Skall bli spännande att prova.

  

På sistone har jag fått dille på nya sängkläder och i dag på COOP fann jag dessa (djurvän som jag är) till halva priset.   74,50 kr/set.

  

Tjejerna fick också något från affären. Persilja.  

  

  

Det är bara Alvas week week när det vankas mat, som saknas. Det blev så tyst utan dig fina Alva. Du är saknad.  

    

Jag är trött, har ont i ´operationssidan´ i armen men det är hanterbart i dag. Jag ger mig inte (så lätt). Värre är det med the never ending story. Nageltrång (och NU varnar jag känsliga läsare för närbild på min i natt,  hemmaopererade tå). Man klipper ett snitt och rycker bort nagelbiten ner längs nagelbandet. Ont? Ja men inte så ont som när doktorn ger bedövning nere vid tåroten.

  

Jag önskar dig en fin fredag kväll!    





 
 
mette med flock

mette med flock

4 februari 2011 18:02

Aj aj aj...Vet hur det är med sprutor i tårna. Har fått 3 st cortison sprutor i tå lederna. Nålen var GIGANTISK!haha

http://www.flocken.bloggplatsen.se

budda

4 februari 2011 18:30

Ja, den smärtan minns jag än, det har blivit ca 20 sprutor genom åren. Det finns inget att sticka i där.Men man står ut med mycket.

*rysa*

 
Ingen bild

thile

4 februari 2011 19:08

Så god suppe! Herlig med SPA produkter.
Du fortjener det beste:)
Gillar ikke du har ondt i opersjonssidan, og ajaj, så tuff du er! Men jeg vet, du er så sterk og takler dine sykdommer, så bra.
Vennen min, jeg ønsker deg og dine, en underbar helg.
Tanker.

budda

4 februari 2011 19:12

Ja jag är tuff när det gäller att stå ut med kroppen jag fått och smärta.
Kul att läsa dina rader.

Kram norrut.:)

 
Ingen bild

l

4 februari 2011 20:05

Ont i tån oaajjj
å smarrig middag - dräggel x 100 genom alla sidor
tankar å rökelser ifrån asien
fighter and a humble lady -thats you
sköt om dej å de dina
L å P C har rest hemåt nu -snyft..

budda

4 februari 2011 20:20

Hej!
Har ni haft det bra tillsammans?
Torka tårarna nu. :)
Tack för pep och stöd. Uppskattas!

 
Ingen bild

l

4 februari 2011 20:43

Vi har haft det jättekul å kvalitetstid
överlycklig för tillfället - läs sms
Här sitter man med ris å div....
åsså komer dina bilder upp DRÄGGEL
u now... take care

budda

4 februari 2011 21:29

Haha! Jag läste tack! Du avancerar!
Vad säger C? :)Vilken gåva!! Jag skall hålla tummen. Kul att ´se´ dig.

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

4 februari 2011 21:28

Vad roligt att varorna har kommit :-) Du får utvärdera dem sedan. Jag ska spara lite på nästa studiebidrag så jag kan shoppa lite på Lush jag också - nu är jag pank efter mobilinköpet. Deras butik fyller hela Fredsgatan i Göteborg (där jag brukar handla) med härliga dofter!

Hoppas du och mysflickorna får en härlig helg!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

4 februari 2011 21:35

Hej Felicia! Hur mår nykomlingen? :)

Lush skickade med en gåva och en extra burk till schampokakan. Tycker du schampokakor är bra?

Tyvärr har Lush lagt ner i denna staden men de letar ny lokal sa tjejen per telefon (när jag hade problem med ordern via nätet).

 
Margita

Margita

4 februari 2011 22:50

Mmmm....soppan ser god ut med goda ingredienser!
Vill pröva.
Usch för ond tå :(
men roligt med nya sängkläderna! De ska jag leta efter på Coop här! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

4 februari 2011 23:03

Ja de är fina. :) Har tvättat dem i kväll. Verkar vara tunn, mjuk och skön kvalitet.

 
ejmis

ejmis

4 februari 2011 22:52

Soppan ser fantastiskt god ut och dom där fina påslakanen hoppas jag finns på "mitt" Coop. Jag ska dit i morgon bitti och handla när jag åker hem från jobbet.

http://ejmis.blogg.se

budda

4 februari 2011 23:04

Hej!
Hoppas det gick bra för A på arbetet. :)

Hoppas du hittar sängkläderna. Soppa blir dte mer av i helgen. Mums.

 
Ingen bild

Arletta

5 februari 2011 09:20

Söta lakan!

Jasså, du gör så vid nageltrång? *ont!*

När jag haft det i strotån några gånger har jag lindat in tån i alsolsprit och det har hjälpt på ett par dagar. Har du testat?

budda

5 februari 2011 09:28

Hej!
Alsolen hjälper mot inflammation inte mot att nageln skär in.
Jag har blivit opererad hos Vc 11 ggr (i stortårna) men på senare år fixar vi det själv. :) Jag har hög smärttröskel och jag kan gå än så länge. :)

Hur gick det för Emmi? :)

 
Jennie

Jennie

5 februari 2011 12:03

Uhhghh kände ett svagt svidande i magen när jag läste om hem-operationen :S Aj aj...

Soppan ser underbar ut !

Ska försöka få iväg ett mail i helgen. Har legat pall ett tag..
Kram

http://missJennie.blogg.se

budda

5 februari 2011 15:42

Hej Jennie!
Soppan var så god att jag skall göra en ännu större sats i dag! :) MUMS! Vill man skulle man kunna ha kyckling i (om man saknar kött).

Ha en fin melodfestival?)kväll. :)

 
Isabelle med Guinness

Isabelle med Guinness

5 februari 2011 15:57

Jag är tyvärr lite "pepplig" med maten så det är inte mycket jag klarar att äta och att prova nya saker är en pest. Kul dock att du gillade det du lagade.
Ser ut att göra väldigt ont det där nageltrånget :( Fina sängkläder. Min man handlade nya igår och de blev rosa ;)

http://www.guinness.bloggplatsen,se

budda

5 februari 2011 18:08

Tån känns bättre i dag, tack å lov. :)

 
Levidag

Levidag

5 februari 2011 20:28

Åh fy vad ont tån måste gjort! Hoppas det är på bättringsväg nu.
Soppan ser riktigt mumsig ut,ska nog försöka laga den,jag med:)

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

5 februari 2011 22:23

Hej! :)
Jag har varit med om värre om man säger så men ja, det lilla i en tå kan göra hemskt ont och påverka så man inte kan ha skor, få svårt att gå.Men jag har rymliga, bra skor så det klarade sig. Jag är van. :)

Soppan är ljuvlig och nyttig.

 
Anna

Anna

6 februari 2011 13:41

Not så nicigt hörru du, du.

Fasiken va ont det måste göra / gjort !

// Många kramar

http://annalundberg.org

 
Micke

Micke

8 februari 2011 07:54

Den tån såg inte fin ut nä..
Men du verkar ju veta vad du gör :)

Jag reste, och kom hem igen till snön och kylan :) Se bilderna från igår så kom inte här och tala om barmark! ;)

http://kludd.se

budda

8 februari 2011 07:57

Ok, jag skall gärna kika Micke!

Vad var det för bild du hade till mig?:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards