Budda

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av budda - 2 mars 2011 18:50

Håhåjaja och alla världens olyckor. Det är skönt att vara hemma och vila,sova när man svettas av minsta ansträngning, när hostattackerna kommer osv.

I dag orkade jag ta en dusch och tvätta håret, febern har nog gett med sig. Flätade håret när det var vått.  

  

Jag lyckades laga en enkel (och billig) middag. Tack ICA för tipset.

Jag hackade gul lök, vitlök och squash och fräste det i olivolja. I med oregano, passerad tomat,tomatpuré, strösocker, salt och vitpeppar.

Pasta till. Bacon i små bitar om man vill och finriven parmesam hade jag i frysen. Gott gotti gottgott.   

  

I kväll har jag fått tips av en kvinna jag delade rum med under en av inläggningarna, det är Uppdrag granskning kl 20.00 om folk som far utomlands för bröstförstoringar men som får men för livet.  

Varje dag är jag tacksam jag fick bortopererat implantatet som orsakade så mycket besvär och som jag inte ville ha från början.   

I dag ringde telefonen och det var en annan kvinna jag haft kontakt med sedan sjukhustiden. En rolig, snäll kvinna, sjuksköterska till yrket och som fått bortopererat båda sina bröst i förebyggande syfte och som fått implantat som nu kånglar.   Vi kunde pga att jag är sjuk inte träffas men vi får fler chanser när hon far ner de 20 milen till universitetssjukhuset.

Som vanligt önskar jag att du är frisk.Tack för din tid.

Ovido - Quiz & Flashcards