Budda

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av budda - 4 mars 2011 13:09

Dagen började med att kylskåpet visst inte fungerade. Det är modell stenåldern. Nu är det tömt och avtorkat i väntan på reparatör. Jag hade blivit oerhört glad för ett modernt (det är ca 30 år gammalt) men det är inte min sak att avgöra det.

  

In i duschen och njöt av Macadamiaschampo. Underbart.

Fick för mig att sminka mig och då med min senaste ögonskugga Blue sky från Isadora. Man känner sig fräschare, jag blev i varje fall glad (are). Testade även saltvattenspray från HM. Någon som använder sådant?

  

Jag hann med att göra en enkel, god vegetarisk pastasås inför helgen då jag skall arbeta. Passerad tomat, gul lök, vitlök, kryddor, socker, squash, färska champinjoner, spaghetti och parmesam.

  

Ska se om jag orkar ta mig till posten för att hämta ett paket och ett rek brev innehållandes biljetter till ett evenemang  i höst. Jag skall ge bort i födelsedagspresent. *viskar* Robert Gustavssons 25års-jubileums-show. Främre parkett.   110 000 har (tydligen) redan sett den.

  

Från bokrean kom 64 timmar ljudböcker.

  

Oprah show gästas i dag av Barbara Streisand. Hon sjunger en favorit:

The way we were, ledmotivet ur en film i vilken hon spelade mot Robert Redford. När hon hummat klart (underbart vackert) så kommer Robert Redford in i studion. Alla jublar. Det är Oprah. Hon är härlig.   

Jag är så glad att jag nästan är helt återställd från förkylning, hosta, feber, kisseriet och allergireaktioner. Att bli sjuk igen väckte tankarna på alla sjukhusbesöken och inläggningarna i slutet av året.  Inte samma sak men ändå. För mig blev det så.   Nu känner jag mig redo igen att möta världen med ett leende.

I går fattade jag ett för mig viktigt beslut. Men det blir ett annat inlägg.   


Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards