Budda

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av budda - 12 mars 2011 21:47

Bäst i kväll: Hårdrock från Dynazty. Härligt! Hur bra som helst!  


Värst: Annas hår. *hjääälp*  


Kvällens fake: Lenas intryckta tuttar, med tydlig "skarv".  


Pinsammast: Nanne. Alltid. Förlåt Nanne.


Snyggast: Linda Bengtzing.   


Rätt låt som vann? Jag gillade Dannys låt men Saades låt är en perfekt låt till träningsrundan.    G R A T T I S  Eric. Det var din dröm.

Av budda - 12 mars 2011 19:55

Ledig lördag. Cykeltur till postutlämningen och gjorde ärenden.

Svängde förbi BB och fick lämnat en påse med saker till nyblivna mamman (newborn-blöjor, joggingdress och små sockor, vitaminer till mamman, choklad, presentkort på HM till mamman som blev glad.  ) En sådan liten bäbis.   Ju äldre jag blir ju mer fantastiskt tycker det är med barn. Varje liten människa är ett mirakel.   Precis som varje djur är unikt. Vi är alla varelser på jorden och jag önskar vi människor visade djuren mer respekt.   I början av veckan hittade jag i en blogg en film som visar halal-slakt. Jag ville först inte kika efter att ha läst texten i blogginlägget men jag kikade senare på dagen och såg med fingrarna till skydd för det fasansfulla på skärmen några sekunder och jag blev fysiskt illamående. Jag har tidigare försökt att sätta mig in i detta med halal-slakt och mina ord här är inte ett klagomål över just halal-slakt, jag blev bara så illamående. Djur är mina förebilder.   

Det blev nya koftan och nya scarfen i dag.

  

Denna hittade jag på HM i dag, 59 kr.

   

Väl hemma somnade jag i tonåringens säng och sov så gott.

Bart kom  och sällskapade när jag vaknade. Världens mest goa´pippi.   

  

Middagen bestod bla av stuvad spenat som smakade utmärkt.

  

Gjorde ett storkok också på grönsakssoppa. Vad smakar bättre?   

  

Dessa godingar gjorda av bla råg är goda till spenat, soppa eller vad som helst.   

    

Eva kom förbi med väldoftande ljus.

  

Nu är det melodifestival och det verkar vara så få som är intresserade.   

Vilken är din favorit?

Ovido - Quiz & Flashcards