Budda

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av budda - 17 mars 2011 15:40

Hiss:


* Ledig dag i dag.

* Lyckad provtagning på sjukhuset.

* Varma smörgåsar till kvällsmat.

* Varor från eleven

* Arv

* Levande ljus

* Familj

* Djur, alltid

* Lång semester i sommar (längsta i mitt vuxna liv)

* Fundering på Iphone

* Bortbjuden på fika 

* Livet

* Mindfulness

* Musik

* Annas paket (tack)

* SPAbehandling


Diss:


* Att förlora en liten vän  (R.I.P Sankan)

* Människor ( en hel del)

* Sjukdom

* Elände i Japan


  





Ungefär så.

Av budda - 17 mars 2011 13:00

I dag ä en sorgens dag i Budda-hemmet. Sankan har troligtvis fått en hjärnblödning (som enl vetrinären är vanligt hos hamstrar och han har uppnått en ålder av 2 år). Han är mitt allra minsta ´barn´. En kämpe och förebild. Djur är fantastiska. Innan tiden hos vetrinären i eftermiddag har han vilat i min famn, lille vännen. Jag har gråtit mycket. Livet är så ´konstigt´ i bland.

Jag är med dig Sankan. Jag saknar dig redan.

    

För alltid i mitt hjärta.  

Tack för allt!  

 

Uppdatering:

Vi blev väl mottagna som vanligt hos vetrinären och Sankan blev undersökt. Jag fick en del förklaringar till hans beteende senaste tiden. Allt gick snabbt och han kände pga förlamningen inte sprutsticket, han vände sig inte ens om utan var i full färd med att bita i handduken. Underbar och saknad vän.

 

Sankan (efter MFF´s f.d målvakt Jonas Sandqvist) april 2009 - 17 mars 2011.


 

Av budda - 17 mars 2011 11:55

I dag var det dags igen för venprovtagning, denna gång på sjukhuset.

Jag kom dit med en annan inställning och fjärilarna till trots gick det bra att vänta. Nu är det gjort!

  

Efter inköp fick töserna persilja att mumsa på.   

  

En paketavisering via sms. Fina eleven har nedsatt pris på dessa just nu. Fina, väldoftande ljus i höga glas med paljetter på. Glad för dem.

  

Fina förpackningar också.

  

Önskar dig en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards