Budda

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Sorg.

Av budda - 17 mars 2011 13:00

I dag ä en sorgens dag i Budda-hemmet. Sankan har troligtvis fått en hjärnblödning (som enl vetrinären är vanligt hos hamstrar och han har uppnått en ålder av 2 år). Han är mitt allra minsta ´barn´. En kämpe och förebild. Djur är fantastiska. Innan tiden hos vetrinären i eftermiddag har han vilat i min famn, lille vännen. Jag har gråtit mycket. Livet är så ´konstigt´ i bland.

Jag är med dig Sankan. Jag saknar dig redan.

    

För alltid i mitt hjärta.  

Tack för allt!  

 

Uppdatering:

Vi blev väl mottagna som vanligt hos vetrinären och Sankan blev undersökt. Jag fick en del förklaringar till hans beteende senaste tiden. Allt gick snabbt och han kände pga förlamningen inte sprutsticket, han vände sig inte ens om utan var i full färd med att bita i handduken. Underbar och saknad vän.

 

Sankan (efter MFF´s f.d målvakt Jonas Sandqvist) april 2009 - 17 mars 2011.


 

 
 
Ingen bild

thile

17 mars 2011 13:09

Ord blir fattige, men jeg er hos deg i tankene mine♥ Lille vennen, usch, så merkelig, man tenker aldri at så små dyr, kan få hjerneblødning..?
Usch, nå er jeg så lei meg.
Klemmer og tanker til deg fra meg♥

budda

17 mars 2011 13:46

Tack!
Nu är det över. Jag gråter som ett barn. Tur i otuen att jag är ledig i dag.

Tack för mail!!

 
Ingen bild

thile

17 mars 2011 14:05

Alle mine tanker er hos deg. Håper du merker jeg holder rundt deg♥
Så mye trist du må gå igjennom, tapre du.
Men nå kommer våren!
Med mye solskinn, og vi kan lade våre batterier igjen !
Tanker ♥

budda

17 mars 2011 14:24

Ja det är mycket.

Jag ser fram emot att få åka på SPA eller boka behandlinga i stan. Länge länge sen.

 
Nannis

Nannis

17 mars 2011 16:55

Nej, men... :( Stackars dig. Å lilla sankan.. vad himla tråkigt. Ledsen för er skull.
*tröstkram*

http://nannis.blogg.se

budda

17 mars 2011 17:41

Hej,tack!

 
Micke

Micke

17 mars 2011 17:42

Mycket där hos dig nu. Tråkigt med lille Sankan.
Kramen!

http://kludd.se

budda

17 mars 2011 18:39

Ja, mycket.

Tack Mikael. :)

 
Levidag

Levidag

17 mars 2011 20:54

Åh vad ledsamt! Ett till av dina djur på så kort tid.Ledsen för din skull,Kram

http://www.levidag.bloggplatsen.se

budda

17 mars 2011 21:00

Tack snälla. Jag saknar honom. Hans bur stod på soffbordet så han var så ´med´. Alla vi gillade honom. Nu står där på platsen där buren stod ljus och brinner för honom, Alva, Hanna, Sara och i fönsterkarmen står ljuset och brinner för min mor.

Livet är nu.

Kram! :)

 
Jasas

Jasas

18 mars 2011 00:44

Mina ögon tåras.. jag tycker om dina små liv även fast att jag aldrig träffat dom och dom gör så stort avtryck i våra hjärtan. Det blir så tomt.. VIla i frid och hälsa mina 6 vänner där uppe.. 7 med Daizi (älskade hund).

http://jasas.se

budda

18 mars 2011 06:00

Hej,
jag sa åt honom att vi ses i regnbågslandet. *gråta* Har du hört den historien om när djur dör?

Kram!
Tack!

 
Anna

Anna

18 mars 2011 17:27

Oh, älksade vän!

// Många kramar

http://annalundberg.org

budda

18 mars 2011 18:35

Jag saknar honom.

 
Ingen bild

jasas

19 mars 2011 21:42

Nej vad är det för historia? *ledsen* (känslig). Kram!

budda

19 mars 2011 22:05

Hej Hanna, hur då?

Jag har gråtit så mycket men det gick så lugnt och fint till (och snabbt) att jag tänker att han lider inte nu.Han kände ju inte sin kropp. Min lille kille. Vår riddare.

 
En doft av lavendel

En doft av lavendel

19 mars 2011 23:19

Alltid lika tråkigt när en vän försvinner ur en liv :(

http://www.endoftavlavendel.bloggplatsen.se

budda

20 mars 2011 07:11

Japp, du vet hur det är. :(
Tack för dina ord.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards