Budda

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av budda - 11 mars 2011 21:19

Har du haft en bra fredag? Det har jag. Detta är min andra godisfria dag på väldigt väldigt länge. Ja, det är sant. Andra. Japp, jag skäms. Dagen är inte slut än men...   

På hemvägen från arbetet var jag inne på HM och köpte present åt en nyfödd liten kille som kom till världen i går.   Skall svänga förbi BB i morgon.

  

Hämtade paket från La redoute. *tips* Billiga (drygt hundralappen styck med rabatt), mjuka, sköna koftor med rynkning vid axeln. Nöjd!  Ser inte mycket ut för världen här men satt bra på (jag har dille på tunna koftor efter operationen).  Tre mjuka scarves blev det också.

  

Kitty har varit läxhjälp.   

  

Det kan vara tröttsamt så sen blev det vila i huset.  

  

Bart & jag delade på popcorn till Lets dance.

  

Sitter och lyssnar på Celine Dion på Spotify. Musiken bär mig.   

Tänker på de drabbade i Japan med omnejd. Så priveligierad man är. Som bor i Sverige. Har bostad. Arbete. Inkomst. Snälla kollegor.  Familj. Kärlek. Mat. Sjukvård. Valmöjligheter. En vän. Trygghet. Musik. osv osv  Jag kan hålla på länge.   

I morgon blir det besök på postens utlämningsställe för att skicka i väg paket till systerdottern och returnera ett plagg. Svänga förbi BB. Ta reda på vart på sjukhuset jag skall gå och ta prover nästa vecka. Ner på stan med minstingen. Kanske köpa en duk till soffbordet? Köpa spel till minstingen. Laga spenatstuvning till middag. Fortsätta tänka positivt. Vara i nuet.   


Vad skall du göra? Trevlig helg.


Av budda - 11 mars 2011 18:45

Du kan väl också svara?   

 

Skor: Jag har börjat med MBT som jag tycker är underbara.

Sneakers: Nej.

Jeans: Magic från Kapp Ahl och jeanskjolar men svårt att hitta jeans som sitter snyggt både över lår, rumpa och magen.   

T-shirt: Inte längre.

Underkläder: Ja!   

Väska: Ryggsäck. Tygkasse. Har väskor men använder sällan.

Plånbok: Vinröd.

Solglasögon: Äger 2 par, använder sällan. Skall börja med det i vår.  

Klocka: Ja men använder mest mobilen för att se tiden.

Smycken: Har många, använder inte så ofta.

Tv: Tv 4 fakta. Melodifestival. Lets dance. Hem till gården i bland. Oprah i bland.
Mobiltelefon: Ericsson W995 men funderar på smartphone.

Dator: Eeepc, vit.

Lotion: Just nu body dutter.

Deodorant: Någon billig.

Tandkräm: Clinomyn, Colagate för känsliga tandhalsar, Pepsodent.

Schampo/balsam: Just nu Macadamia. Mmm.  

Tvål: Något billigt till duschen just nu.

Parfym: Chloé och Dolce gabbana Light blue.

Mineralvatten: Helst inte.

Vin: Nej tack.

Drink: Nej tack.

Bröd: By-bageriets danska rågbröd.

Mat: Helst vegetariskt/veganskt.

Glass: Calippo när jag har ont i halsen.  

Godis: Borde inte.  

Säng: Den är skön.  

Magasin: Prenumererar på (för) många. Ändring!   

Ovido - Quiz & Flashcards