Budda

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Fredag kväll.

Av budda - 11 mars 2011 21:19

Har du haft en bra fredag? Det har jag. Detta är min andra godisfria dag på väldigt väldigt länge. Ja, det är sant. Andra. Japp, jag skäms. Dagen är inte slut än men...   

På hemvägen från arbetet var jag inne på HM och köpte present åt en nyfödd liten kille som kom till världen i går.   Skall svänga förbi BB i morgon.

  

Hämtade paket från La redoute. *tips* Billiga (drygt hundralappen styck med rabatt), mjuka, sköna koftor med rynkning vid axeln. Nöjd!  Ser inte mycket ut för världen här men satt bra på (jag har dille på tunna koftor efter operationen).  Tre mjuka scarves blev det också.

  

Kitty har varit läxhjälp.   

  

Det kan vara tröttsamt så sen blev det vila i huset.  

  

Bart & jag delade på popcorn till Lets dance.

  

Sitter och lyssnar på Celine Dion på Spotify. Musiken bär mig.   

Tänker på de drabbade i Japan med omnejd. Så priveligierad man är. Som bor i Sverige. Har bostad. Arbete. Inkomst. Snälla kollegor.  Familj. Kärlek. Mat. Sjukvård. Valmöjligheter. En vän. Trygghet. Musik. osv osv  Jag kan hålla på länge.   

I morgon blir det besök på postens utlämningsställe för att skicka i väg paket till systerdottern och returnera ett plagg. Svänga förbi BB. Ta reda på vart på sjukhuset jag skall gå och ta prover nästa vecka. Ner på stan med minstingen. Kanske köpa en duk till soffbordet? Köpa spel till minstingen. Laga spenatstuvning till middag. Fortsätta tänka positivt. Vara i nuet.   


Vad skall du göra? Trevlig helg.


 
 
sussi

sussi

11 mars 2011 23:03

så klockren bild på Kitty..Hon är ju så härlig <3

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

11 mars 2011 23:25

Som er fina nina. :)(=kanin)

 
Micke

Micke

12 mars 2011 08:33

Det ser ut vara fullbokat på lördagen tycker jag mig läsa.. Här har jag inget alls planerat utan får se vad det blir.

http://kludd.se

budda

12 mars 2011 08:43

Inte fullbokat men litet ´uppdrag´. Kul.

Ha en fin helg Micke!

 
Levidag

Levidag

12 mars 2011 09:50

Jag hade inte alls en bra fredag, men värre saker finns ju, betydligt värre.
Din lilla Kitty är ju bara bedårande söt!
Fina scarves du hittade.
Hoppas du får en fin dag idag!
Kram

http://www.levidag.bloggplatsen.se

budda

12 mars 2011 14:16

Ja, Kitty min lilla minsta baby är bedårande. Alltid. Så snäll och så söt. Kan inte se mig mätt på henne. :)

Tack för kommentar.

 
Ingen bild

thile

12 mars 2011 11:30

Åh,jeg gillar spinat stuing!! Er det frossen spinat?
Trevlig med 'oppdrag'.Ha det best vennen min.

Klem, og god helg!

budda

12 mars 2011 14:20

Hej!
Tack för kommentar! :)

Thile, det är frusen spenatstuvning så jag bara värmer den (Findus) och den är väldigt god. Mums. Jag skall ha majskorn och kanske bröd till och ugnsstekt laxfile´ för den som vill. :)

 
Ingen bild

thile

12 mars 2011 14:43

Mums, åh, det er så godt! Det finns vel ikke annet enn frosset spinat, når jeg tenker meg om;)
Vi skal ha kylling, klyft poteter og salat med mais.
Laksfilè har vi ofte.
Tanker:-)

budda

12 mars 2011 17:40

Hoppas du har en bra kväll. Kan du se svanska melodifesivalen?Eller du är inte intresserad? Har Norge haft sin uttagning?:)

 
Ingen bild

thile

12 mars 2011 18:04

Desverre, jeg kan ikke se den svenske finalen ikveld. Jeg er alltid interessert:-) Norge er klar for Tyskland i mai!

budda

12 mars 2011 19:28

Bra låt? :)

Tack för sms.

 
Margita

Margita

12 mars 2011 19:38

Låter som att jag får ta en titt på La Redoute...;)
Nu blir jag avundsjuk...en liten bebis!! :)
Kitty är väldigt duktig tycker jag! :)
Jag ska göra iordning matlådor till min första vecka i växthuset! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

12 mars 2011 19:42

Växthus? Vad har jag missat nu?? :)

Ja, Kit är mkt duktig. ;)

Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards