Budda

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av budda - 25 mars 2011 22:09

Myser i soffan.

       

         

Jag vet inga sötare ögon.   

 

*kär*

Av budda - 25 mars 2011 19:32

Vill ni se världens finaste gåva? Jag har fått den i dag. Jag som gillar örnar.   Tonåringen gjorde den i träslöjden.   

 

Denna är inte heller så ´dum´. Fast den fick jag köpa själv.

Skall bli kul att prova en dag. Har snöat in på blått-grått till ögonen.

Annars är det helst lila som gäller för mig när det gäler ögon make up.

Vad har du för ögonfärg och vad har du för färg på skuggor om du sminkar dig? Vore intressant att läsa.  

 

T R E V L I G    H E L G!

Av budda - 25 mars 2011 15:47

Även denna lediga dag började med en tur i stora parken.

 

Efter vissa göromål var det dags för mig att ta Emma till vetrinären.

     

Emma blev röntgad igen och det visar en växande urinsten.

 

Alternativet är operation (med risk att hon inte blir bättre eller att besvären återkommer) eller att avliva henne.

  Jag älskar denna lilla filuren.

  Hon har rätt att få en chans till! En chans att bli frisk.

På måndag ringer vetrinären från den andra kliniken som ligger ett antal mil bort och berättar om ev tillvägagångssätt och kostnader.

  När Emma var hemma igen fick tjejerna härlig huvudsallad. Den verkade smaka bra.   

Barnen fick våffeldagen till ära... våfflor när de slutade skolan.  

 

 

Nu blir det Apoteksbesök och införskaffande av läsglasögon så jag kan se mönster och linnetrådar när jag syr.       

 Snart är det dags för utredningen vid det stora universitetessjukhuset i grannstaden men innan det återbesök hos ´vanlige´ doktorn. Har fått resultatet av venprovtagningen. Blodvärde, vita blodkroppar, lever, njurar, sköldkörtel och kolesterol. Som jag brukar säga: hoppas du är frisk.

I helgen blir det arbete, det känns bra. Kanske litet SPAbehandling före passet? Härligt.   

 

T R E V L I G   H E L G!



Ovido - Quiz & Flashcards