Budda

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Måndag.

Av budda - 28 februari 2011 16:18

Inte många timmars sömn på soffan i natt. Tog mig till sjukhuset och utförde det jag föresatt mig. Sov när jag kom hem (mycket mer intressant blir inte bloggen). Mina krafter har jag lagt på en ´galamiddag´ att börja veckan med.

        

Jodå, jag tar desinfektion på händerna. Snörvlar i hjäl.  

  

Emma och Kitty myser i soffan.

 

Nya kuddar och ja!

1) Micke! Jag handlar.Dessa har jag haft hemma ett tag utan att packa upp dem.   

2) Vet att de inte är snygga men de var på REA och priset var det så stor skillnad  på och det behövdes soffkuddar så det fick bli dessa.  

  

Se vilket ljuvligt hushållspapper, med recept på! Upptäckte det först hemma när jag packade upp rullen.   

  

I dag ´Efter 10´ presenterades intressanta erfarenheter av mindfulness. 250 långtidssjuka i Stockholm (Danderyds sjukhus) hade fått delta i kurs 8 v mindfulness, 11 v KBT och sedan Basal kroppskännedom och 81% hade kommit i gång igen. Helt underbart.

Jag tror på att alla kan arbeta men kanske inte ha ett ´vanligt´ arbete utan efter egna förutsättningar om det så innebär en dag i veckan, 2 timmar i veckan..?  Alla kan göra något. Är min övertygelse. Med rätt stöd. Rätt tänk. Positiva tankegångar.  


Ha en fin kväll!

 
 
Ingen bild

thile

28 februari 2011 19:27

Sender positive engergier, håper du kryar å deg snart.
" Glem ikke de vakre dagene for hvis du glemmer dem,
kommer de aldri tilbake.
Fyll hodet ditt med glade tanker"

 
Margita

Margita

28 februari 2011 19:58

Såg också "Efter tio" om mindfulness. Mycket intressant! Jag tror också att alla kan göra något, bara det blir utefter var och ens förutsättningar.
Bra med handsprit, har jag alltid hemma ;)
Krya på dig! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
sussi

sussi

28 februari 2011 20:47

BS tycker jag är bra. Lena har ju hållt i de på City Rehab :)
här finns alltid sprit :) Stor flaska i köket (Används vid matlagning osv sen kan man tolka de fel ;)) En i jackfickan och en i jobbväskan som åker ner i jobbkläderna. Mest för sonen skull.

vilka härliga kuddar du har! kanonfina. Och söta lilla marsvinet som flörtar så sött

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
Levidag

Levidag

28 februari 2011 21:34

Oh, inte bra att se din galamiddag så här sent på kvällen,vill haaa.:)
Håller helt med dig om att alla kan arbeta, bidra på något sätt med rätt stöd och hjälp och med rätta förutsättningar.
Mycket intressanta forskningsresultat!
Goda förkylningsfria energier till dig!

http://www.levidag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

viol

1 mars 2011 08:46

Visste inte att du varit/är dålig! Har inte varit inne på datorn på flera dagar. Hoppas du börjar bli bättre! Vi fick kräksjukan här igår kväll...Stackars sonen och mannen. Så fina bilder på Emma o Kitty:)
Ha en fin dag o krya på dig, hoppas jag vi ses i morgon!

 
Linda

Linda

2 mars 2011 16:15

Så söta marsvin du har! Jag önskar jag vågade ha marsvin men jag tror mina katter skulle gilla det FÖR mycket :)

http://snorpanssnurrigatankar.bloggplatsen.se

budda

2 mars 2011 17:24

Tack Linda! :)

 
Micke

Micke

3 mars 2011 22:23

Storshoppare där! ;)
Handsprit är jag skitdålig på använda.

http://kludd.se

budda

3 mars 2011 23:07

Vågar inte lägga ut allt sedan du uttalade dig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards