Budda

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Förstå. Reagera. Acceptera.

Av budda - 10 mars 2011 18:43

I dag i ett program löd en dialog så här ungefär:


Man får ta emot det man får och göra det bästa av det.

 

Men om man inte gillar det man får?

 

Då får man skaffa sig nya glasögon!

 

Kan säga att jag blev rörd! Det är i de banorna jag måste tänka i fortsättningen också.


Lean on me, when you're not strong
And I'll be your friend
I'll help you carry on
For it won't be long
'Til I'm gonna need
Somebody to lean on

 


Jag väntar på ett arv. Det ser ut som att det kommer att komma snart.

Jag har bestämt sedan månader tillbaka att jag skall dela med mig stort av det och resten vill jag köpa några saker för. Jag är inte mycket för att sprara och det är ju pengar jag egentligen inte skulle ha och visst är det så att Gud gjort dem runda för att de skall rulla?   Mor, jag saknar dig så mycket. Jag trodde jag visste vad saknad var men det förstod jag först när du dog.  


Livet är nu!

 
 
Ingen bild

viol

10 mars 2011 19:46

Ja låt kronorna rulla!! Lev livet nu!

Tack för att du är du och att du delar med dig av din erfarenhet och inspiration till att leva livet här och nu!

Goda tankar o kram:)

budda

10 mars 2011 19:59

Tack! :)

 
Ingen bild

thile

10 mars 2011 21:15

Vakre, gode vennen min.
Tenker mye på deg i kveld, håper du merker det♥

Den som unnviker all kamp, kommer aldri til å kjenne noen seier.
Varme tanker og kramar om deg.

budda

10 mars 2011 21:29

Förvisso men det handlar inte om ordspråk nu utan mitt liv.

Tack.Jag tänker på dig också. :)

 
Ingen bild

thile

10 mars 2011 21:31

Du har så rett. Det handler om ditt liv, jeg vet.Tapre, gode du♥

budda

10 mars 2011 21:32

Jag har fått ett wake up call i dag.

Tack för tankar.

Vad snabb du var med att svara. :)

 
Ingen bild

thile

10 mars 2011 21:34

Ja, jeg vet, men du betyr så mye for meg.
Klem, og sov godt.

budda

10 mars 2011 22:05

Naw! Tack! :)

 
sussi

sussi

10 mars 2011 22:17

De ska rulla.Inget att stoppa i madrassen!

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

10 mars 2011 23:03

Nä ungefär, det finns hål att stoppa i men jag skall bortse litet från det. :)

Natti natti.

 
Nannis

Nannis

11 mars 2011 09:59

Helt rätt! Det skulle jag med ha gjort, pengar på banken blir man inget lyckligare av. Nja, en liten slant kanske så att man har nåt om det kniper, typ måsta till tandis eller så ;)

Ha det gott!!

http://nannis.blogg.se

budda

11 mars 2011 19:44

Jag har frisktandvårdsförsäkring (i några år till iaf). :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards