Budda

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Härlig vår i dag!

Av budda - 22 mars 2011 18:49

Så skönt med vår!  Slumrade till på bussen hem och är sedan jag klev av förvånansvärt pigg så nu efter middagen väntar en städning av hallen.

 

Hemlagat mos, sojakorv, gurka och majonäs. Mums!

 

I dag såg jag en tacka och hennes två fina barn.  

  

Jag köpte tre små S:a paulor. Planterade om dem genast.

  Från Bona parté kom två halsband för en billig peng.

   

Dessutom har jag deklarerat!   Går att fixa på nätet from i dag!


Ha en fin kväll!


 
 
Anna

Anna

22 mars 2011 20:10

Deklarerat? Redan? Eller är du sen med förra årets? ;)

Beklagar Sankans bortgång.

http://julgrisen.bloggagratis.se

budda

22 mars 2011 20:46

Hehe, inte sen i alla fall.
Hur MÅR du Anna?

Tack! Han fattas mig.

 
Ingen bild

Arletta

22 mars 2011 20:16

Faktiskt så gick det att deklarera redan igår. Skatteverket brukar alltid smygstarta dagen före på kvällen. Troligtvis för att minska risken för rasch när alla ska in samtidigt.
Jag har inte hunnit deklarera än men är alltid grymt nyfiken på hur mycket jag får tillbaka. Jag får alltid tillbaka då jag bett lönekontoret dra mkt mer skatt på mig än nödvändigt. Lätt sätt att spara ihop en fin slant.

Har du provat quorn-korv? Den tycker jag är helt OK i lagom doser. Soja har alltid påmint mig om köttsmaken så den har jag lite svårt för.

budda

22 mars 2011 20:45

Hej Arletta, jag gör efter en restskatt för några år sedan samma sak som du gör!

Ja, smakat quornkorv men gillade den inte så mycket. Sojakorv är ok om jag steker den hårt.
Jag är inte överförtjust i quorn. TZAY och Hälsans kök produkter är bättre för mig. Har köpt tofu som jag skall ge en andra chans. :)

 
sussi

sussi

22 mars 2011 20:18

Läser i kapp..sitter och scrolla ner och ser alla dina fina bilder. så fint de vart i din egen hörna.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

22 mars 2011 20:42

Tack! Jag älskar den!
Vi har det litet trångt.:)

 
Jennie

Jennie

22 mars 2011 20:22

Tack för tipset ! Var tvungen att gå in på skatteverket och tjuvkika :)
Spännande varje år !

http://missJennie.blogg.se

budda

22 mars 2011 20:41

Blev det positivt? :)

 
Margita

Margita

22 mars 2011 21:11

St Paulior är så vackra och söta, fina krukor de får vara i. :)
Var hittade du de fina nyklippta fåren?! Inte mitt i stan väl? ;) *dålig humor*

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

22 mars 2011 21:42

"Ude po lannet". :)

 
En doft av lavendel

En doft av lavendel

23 mars 2011 11:48

Jag älskar soja- och qournkorv men klarar inte av hemmalagad potatismos :( Fina smycken och fina blommor. Älskar lammisar :)

http://www.endoftavlavendel.bloggplatsen.se

budda

23 mars 2011 18:27

Tack! :)

 
Ingen bild

thile

23 mars 2011 14:27

Hjemmelaget potetmos, er best! Med pølser (korv) til, mums :-)Dine trevlige bilder. Jeg blir glad inni meg.
Du er så god og fin.

Tanker.

budda

23 mars 2011 18:28

Tackar. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards