Budda

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Emma.

Av budda - 28 mars 2011 10:58

Då var det bokat! Operationstid för Emma.Vetrinären säger att marsvin inte klarar narkos så bra. Att jag skall vara beredd på det. Tårarna hänger i ögonen. Tänk realistiskt. Det jag säger är realistiskt men när vi avslutar samtalet så brister jag ut i gråt. Emma, min lilla tös. Du kom hit midsommarhelgen för snart 3 år sedan. Liten liten var du.   

  Du är så fin.

  Cool tjej.  Söt som få.

 

När ändrade du färg och blev så mörk Emma? Du är så fin. Här gosar du efter vetrinärbesöket.

  

Lilla unge, om vi inte operera dör du till slut av hemska plågor

Jag (vi) måste ge dig denna chansen.  


I dag började dagen i stora parken. En lugn runda på en timme. Hemvägen gick via affären. AB´s löpsedel gjorde att det högg till i magen. "Björnungarna svälter ihjäl." Va f*n? Jag blev så ledsen. Tänkte direkt på om någon djurpark inte kan ta hand om dem? Det visar sig att Orsa björnpark visat intresse (hurra).   


Jag som redan är ´trött på människor´ mer eller mindre, i perioder i alla fall och som älskar djur och beundrar dem ur flera synvinklar blir irriterad på media (jag läser annars gärna kvällstidningarna) som skall gotta ner sig i allt möjligt. Eländes elände. Jag tycker killen som mötte björnhonan gjorde fel som enligt media åkte på förbjuden mark och jag förstår att björnmamman försvarade sina små. Jag tycker inte synd om killen (men hoppas så klart att han slipper men). Jag tänker på björnmamman och tre små björnungar. Himla människor.     


Under promenaden hade jag sällskap i lurarna av bla Westlifes fantastiska låt

I´ll see you again. Jag bar på gråt som behövde komma ut.

Mor. Sara. Hanna. Alva. Sankan. Alla inom loppet av 10 månader. Jag har inte haft möjlighet att sörja utan (för att orka?) skjutit det framför mig.


´Gone now. Gone but not forgotten´.

 

´ I tell myself I am so blessed to have had you in my life. ´

 

Skönt att få gråta ut. Ingen som ser eller hör. Känns alltid bättre efteråt.   



Nu skall jag göra klart en nybakade frallor med ´prickar´ (vallmofrön) och njuta av Hem till gården.   Tvätten är upphängd och källsorteringen gjord.  

Det blir Jens pasta till middag och penséplantering  i eftermiddag.

Härligt med en ledig dag efter helgens tjänstgöring.   


Hoppas du mår bra och att veckan börjat bra.

Bjuder på ett par bilder från helgen.

    




 
 
Jasas

Jasas

28 mars 2011 11:59

Jag hoppas verkligen hon fixar operationen. Det tror och hoppas jag skarpt! :) Sen mår hon bättre.. stackarn. Varför ska dom plågas så?

Usch om björnungarna.. jag hatar också människor. Vissa. Hata är att ta i men jag känner ändå att jag har kommit upp till den nivån efter år i tystnad.. Har en del som jag håller inom mig, också. Mycket från jobb. Ska bli skönt med en paus.

Skönt med promenad och skönt att lätta på ankar. Jag har varit ute mycket och gått med Mio och Björn i helgen. Älskar den friska luften som fylls i lungorna.

Här blir också pasta! Magen skriker!
Min vecka har börjat bra och måndagen är här med skinande sol.. :)

http://jasas.se

budda

28 mars 2011 12:01

Tack fina Hanna!!

 
Anna

Anna

28 mars 2011 15:53

Oj, vilken känslosam dag!
Men det är både bra och nyttigt att gråta ut ordentligt!

Ska hålla tummarna för att det går bra för Emma!

Nu ska jag trilla köttbullar.

// Kramisar

http://annalundberg.org

budda

28 mars 2011 20:07

Tack Anna.

Ja tack håll gärna tummarna.

 
Ewa

Ewa

28 mars 2011 16:23

Inte tusan blir det lättare av att tänka realistiskt! Du har förlorat så många redan. Jag och grisarna håller tummar och tassar!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

budda

28 mars 2011 20:09

Tack Ewa för att ni håller tumme och tass.Behövs.Uppskattas

 
Ingen bild

thile

28 mars 2011 16:48

Tenker på dere, Emma og du, min venn♥
Jeg ber for hun skal klare operasjonen, det tror jeg på.
Det hjelper alltid og gråte ut, vennen min♥
Min uke har begynnt bra, nydelig vær idag, gått en lang promenad på yndlings stien i skogen :-)
Ha en fin uke!

Klem

budda

28 mars 2011 20:08

Tack Thile för raderna.

 
Pär

Pär

28 mars 2011 19:28

Jag håller alla tummar för Emma. Vi har haft tre marsvin som fått narkos och det gick bra alla tre gångerna men det var ganska otäckt efteråt då dom är ganska sega/slöa/frånvarande innan dom vaknar till ordentligt men sedan var det som vanligt igen.

http://sundback.dyndns.org

budda

28 mars 2011 20:04

Hej Pär, det var skönt att läsa.
Hon får extra godsaker nu.
Hon är i god kondition f.ö

Hon lämnas 8:00 och hämtas på e.m
Mitt hjärta.


Tack för dina rader.Uppskattas

 
sussi

sussi

28 mars 2011 20:43

Lilla söta hjärtat. Håller tummar operation går bra och ni får några år till tillsammans kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

28 mars 2011 20:46

Tack snälla, jag önskar vi får mer tid i hop. Tack.

 
Ingen bild

Arletta

29 mars 2011 08:29

Hoppas lilla Emma klarar operationen och att den går bra.

Jag tycker också det är märkligt att de inte ar hand om ungarna. De vet att björnmamman inte återvänder eftersom hon kä'nner människolukt. Hoppas de räddar dem. Än är det inte för sent.
Killen som trillade in i honans bo hade en jäkla tur. Visst, det var dumtatt åka skidor där, men ungar gillar ofta att bryta regler. Handlar impulsivt. Tänker inte på konsekvenserna. Han hade tur att det slutade så väl som det gjorde.

budda

29 mars 2011 20:25

Tack Arletta. :)

 
Anna

Anna

30 mars 2011 16:39

Jag tycker att det är 100% rätt beslut att låta operera henne. Har du critical care hemma? Det är stödmatningsmat som innehåller det mesta de behöver. Jag vet inte om det säljs på er klinik men det finns på Erikslusts veterinärklinik på Köpenhamnsvägen.
Är det något jag kan göra så säg till!
Kramar till er alla.

http://julgrisen.bloggagratis.se

budda

30 mars 2011 23:18

Hej fina Anna,
jag har inte kunnat göra något för de andra (som vi saknar så mycket) med Emma skall få den bästa av chanser.
Dessutom är jag ledig med henne efter operationen (hon får heltidssällskap flera dagar).
Håll tummen!

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

31 mars 2011 23:01

Jag tycker du gör helt rätt som ger henne en chans, det finns många som hade valt att ta bort dem direkt istället. Vi håller tummar och tassar till tusen!
Otur räcker inte åt att beskriva en sådan förlust, usch.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

31 mars 2011 23:28

Min lilla Emma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards