Budda

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Semesterdag.

Av budda - 20 april 2011 18:48

På morgonen fick jag sällskap av påsklovsledig tonåring att posta vykort, källsortera, panta flaskor och handla mat.

 

Efter duschen var det dags att blanda till kontrasten jag skulle hälla i mig före stora undersökningen.

 

För att göra en lång och för mig hemsk upplevelse kort i berättelsen överlevde jag. Jag har nog bestämt mig för att jag inte kan hålla på så här. Jag vet att sjukdomen är obotlig och inte pausar men jag har inte hämtat mig kroppsligt efter mastektomin och att börja dra i detta med många icke-välplanerade venprovtagningstillfällen och kanske ytterligare undersökningar får jag pausa i från.  Diabetesen, Emmas sjukdom och lidande, orken som inte riktigt finns...

  Jag vill inte ha en sommar till med många sjuhusbesök. Det var så 2009 och 2010. Snälla, inte 2011 också.

När jag kom hem var jag helt slut av anspänningen. Zzzzz.  

 

 Jag vaknade av att det doftade sååå gott av mat.  


Jag är inte orolig för beskedet men för en kort sekund när jag låg på britsen som förde mig fram och tillbaka och röntgade slog det mig v a r f ö r  jag fick kollat huvud, hals, bröstkorg och hela buken. Undrar vad det är med levern?


T a c k  V i o l  för ett underbart sms i kväll!  


Ännu ett ´litet paket´ från Eleven piggade upp. Alltid.  

  

Tidigt i morgon blir det en tur till sjukhuset igen för ett (på ett tag hoppas jag) sista gäng venprover.   Ett kvällpass kvar sedan påskledigt!   



 
 
Margita

Margita

20 april 2011 22:11

Ja du, det är klart du vill ha en lugn sommar. Det är mycket för dig nu, och jag önskar jag kunde ge dig den där sköna sommaren! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

20 april 2011 22:12

Tack för det Margita! Känns som det räcker nu.

Glad påsk!Klappa kisarna.

 
sussi

sussi

21 april 2011 09:01

håller tummarna att du ska få njuta av sommaren kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

21 april 2011 10:01

Tack, det skall jag oavsett men sjukhuset får räcka snart...

Glad påsk fina du.

 
Anna

Anna

21 april 2011 09:02

Är det där samma knotrast man får dricka, när man ska göra tarmundersökningar? Isf är den INTE god!

Vilket litet lyxpaket! :D

// Kram Anna

http://annalundberg.org

budda

21 april 2011 10:04

Vet inte om det är samma Anna.

 
habanero

habanero

22 april 2011 21:29

Har tänkt mycket på dig. Det går verkligen inte riktigt förstå allt det du går igenom med din sjukdom, om man inte själv upplevt något liknande.
Du brukar säga att dina djur är dina förebilder, men det är du också T.Du är en förebild med din inställning och ditt förhållningssätt till livet vad som än händer.
En riktigt varm kram och påskhälsning till dig!
Från P

http://www.habanero.bloggplatsen.se

budda

22 april 2011 21:39

Hej, tack!
Man kan inte förstå även om man haft en sjukdom men man kanske kan känna med?
Hur som helst är djuren så ´sanna´ och underbara. Enkla. Det blir inga missförstånd.
Helt enkelt underbara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards