Budda

Alla inlägg den 23 april 2011

Av budda - 23 april 2011 17:36

Vaknade med tuppen i dag. Alltid skönt att komma upp och i gång när jag är ledig. Jag fick på mig träningskläderna och var ute i ´min´ park en timme.

Sommaväder!

 

På rad står dessa ljuvligheter!

 

Varje blomklase så perfekt!

 

Större delen av staden ser ut så här just nu. Tidigt eller...?

  Kittan och Jossan har fått den största buren i dag och de verkar gilla det! Nytt hus blev det så nu har de vars en ´etta´.   Nya matskålar blev det också.

  Efter dusch blev det en tur på stan medan minstingen hade aktivitet. Träffade dessa trevliga tjejer som gärna ville vara med på bild i bloggen.   Jag tackade dem för deras arbete för djuren. De blev glada för ett  bidrag.

  I bokhandeln fann jag Yoko Onos nya bok, ett par gåvor och födelsedagshälsningar.   

 

På Indiska fann jag dessa tunikor och jag insåg ganska snart jag kom hem att jag varit alltför optimistisk i min kroppsuppfattning...men det blir nog bra.  

  Här är en annan top som fick följa med hem. Tunn och skön.

 

Dessa sålde Hemtex, tag 3 betala för 2, i början av veckan. Jag blev inspirerad av Efter 10 på tv 4 där Malou i studion hade likadana på bordet. Snygga och enkla tycker jag som nu har typ 100 värmeljusstakar och inte behöver fler!  

  I kväll blir det tvättstugan, vegetariska bitar med små tomater, ättiksgurka, sallad, min goda hemlagade sås, lök...och allmänt mys precis vad jag önskar.

     

Jag behöver ro nu. Jag känner att jag inte mår bra. Jag är stressad på ett sätt jag inte riktigt känner igen och som känns som en varningsklocka... En del är inbokat på mina lediga dagar framöver och det utan att jag har en aning om vad läkarens besked kan innebära. Kan. Inte något annat. Men jag måste stanna upp och andas också. Utvecklingssamtal, minstingens tandläkartid, min egen läkartid, åka och hämta Emma ska jag men sen!? Hälsan, hemmet, återhämtning... det ska jag prioritera för jag känner jag är på väg full fart in i den välbekanta väggen.   Senaste årens slit kommer i fatt.  


Hoppas du är kry och har en trevlig påsk.   Tag hand om dig.

 

Uppdatering:

NÅGOT är det i kroppen. Känns ´konstigt´. Hoppas på en tur i solen i morgon bitti.  Move your ass and your mind will follow.



Av budda - 23 april 2011 10:00

Sötaste påskkärringen i stan!   

    

  Mitt hjärta för ett antal år sedan.   

Ovido - Quiz & Flashcards