Budda

Alla inlägg den 8 april 2011

Av budda - 8 april 2011 19:54

" Du sa man kunde välja att resa sig när livet slår omkull en."  Karate Kid.


" Att stanna upp ett tag kan i bland vara enda möjligheten att orka gå vidare."

Benny Rosenqvist


" För att finna det sanna ljuset inom sig, måste man även våga möta sina mörkaste sidor." 

Benny Rosenqvist


" Nu är sekunden nu, inte den före eller den efter. Så var är du nu? "

Benny Rosenqvist


" En omöjlighet kan vändas till en möjlighet , som föder en ny möjlighet. "

Benny Rosenqvist.


" Storhet är att kunna leva här och nu."

Benny Rosenquist


" Jag vågar stänga dörrar bakom mig, för då vet jag att jag kan öppna nya dörrar framför mig. "

Benny Rosenquist




Av budda - 8 april 2011 17:51

Salladen kallad ´energisallad´ åt jag första gången för många år sedan då min f.d svärmor var flitig med att göra denna. Mums.

Salladskål, tomat, gurka, havssalt (binder ej vätska), solrosolja, solrosfrön (fleromättat fett samt "bra för magen") och uppfriskande citronsaft. Fräscht och gott att ersätta ris, pasta, potatis med.

Till quorn stroganoff till skillnad från quorn middagskorv jag testade tidigare i veckan använde jag i dag quorn strimlor. Mer tuggmotstånd, annan smak. Gott, känns inte fett, inga "knispror" som det är i kött. Fräscht och oerhört enkelt att tillaga! Är glad alternativet finns. Strimlor, hackad gul lök, vispgrädde och tomatpure´(och en och annan krydda). Färdigt!   

På torsdag får jag ´fint långväga besök´  till lunch.

Har du tips på något jag kan bjuda på? Har du inspiration att dela med dig av?   


Av budda - 8 april 2011 15:04

Vaknade före väckaruret och röjde upp på diskbänken efter gårdagens middag.

   Fick sorterat ut bland alla glas som ändå inte används, de fick följa med till glasinsamlingen. Således bättre plats i skåpet.   

Frysen fick sig en genomgång. Härligt.

 

Vegetariskt. Minstingen har slutat med kött och fisk.

 

Minstingen var beundransvärd hos tandläkaren.  

   Emma, fina Emma har fått klippt naglar (brukar jag säga även om det heter klor) och förhårdnad, duschat och myst i soffan. Om några dagar vet vi hur det går.

 

     

Emma får värme i fleecefilten. Mumsar jordgubbe.    

 

I dag blir det dels en gammal favorit till middag och dels en ny variant av quorn för mig. Återkommer.   



Ovido - Quiz & Flashcards