Budda

Alla inlägg den 20 april 2011

Av budda - 20 april 2011 20:49

"Vi räknar med att ni kan hämta Emma i slutet av nästa vecka. Vi ringer så snart vi vet besked."


Lilla Emsan.  Jag var aldrig med och lämnade henne hos vetten som skulle operera. Ny vetrinär i en by några mil bort. Jag har aldrig varit där. Skall ta tåget dit och hämta henne. Ny resväg och ny by kan vara inspirerande har jag märkt. Det är vår så det känns okej. Ska bli skönt att få hem henne. Askan får företräda alla vi förlorat och sörjt de senaste 10 månaderna.


Jossan och Kitty verkar komma bra överens. Det är liv i buren.   

Underbara djur.


Just nu håller vi tumme och tassar för Felicias Frideborg som liksom Emma har urinvägsbesvär.  

Av budda - 20 april 2011 18:48

På morgonen fick jag sällskap av påsklovsledig tonåring att posta vykort, källsortera, panta flaskor och handla mat.

 

Efter duschen var det dags att blanda till kontrasten jag skulle hälla i mig före stora undersökningen.

 

För att göra en lång och för mig hemsk upplevelse kort i berättelsen överlevde jag. Jag har nog bestämt mig för att jag inte kan hålla på så här. Jag vet att sjukdomen är obotlig och inte pausar men jag har inte hämtat mig kroppsligt efter mastektomin och att börja dra i detta med många icke-välplanerade venprovtagningstillfällen och kanske ytterligare undersökningar får jag pausa i från.  Diabetesen, Emmas sjukdom och lidande, orken som inte riktigt finns...

  Jag vill inte ha en sommar till med många sjuhusbesök. Det var så 2009 och 2010. Snälla, inte 2011 också.

När jag kom hem var jag helt slut av anspänningen. Zzzzz.  

 

 Jag vaknade av att det doftade sååå gott av mat.  


Jag är inte orolig för beskedet men för en kort sekund när jag låg på britsen som förde mig fram och tillbaka och röntgade slog det mig v a r f ö r  jag fick kollat huvud, hals, bröstkorg och hela buken. Undrar vad det är med levern?


T a c k  V i o l  för ett underbart sms i kväll!  


Ännu ett ´litet paket´ från Eleven piggade upp. Alltid.  

  

Tidigt i morgon blir det en tur till sjukhuset igen för ett (på ett tag hoppas jag) sista gäng venprover.   Ett kvällpass kvar sedan påskledigt!   



Ovido - Quiz & Flashcards