Budda

Alla inlägg den 13 april 2011

Av budda - 13 april 2011 23:15

Ja det har varit mycket och är mycket kring mig. Jag skulle vilja ha glädje också emellanåt (och det har jag men i dag känns det inte så).

Jag glädjs åt följande:


* Emma har äntligen fått ro (som jag skrivit innan kunde hon inte mycket längre ha det så som hon hade det med urinsten).

* Pratstunden med Håkan.

* Jag fick rätt på de ´försvunna semesterdagarna´

* Banken ringde ang arvet. Äntligen händer det saker.

* Kitty, fina älskade, världens snällaste marsvin. Du lever och är vid min sida.

 

* Ledig dag i morgon.

* Långväga lunchbesök i morgon.

* Uppföljningtiden hos utredningsdoktorn är på en ledig dag.

* Det gick så att det passar stora undersökningen att byta tur på arbetet.

* Remisser på posten.

 


Ont i ögon av gråt. Huvudvärk.

Nu blir det mer gos med Kit. Sedan zzz med Kit i filt på magen?  



Av budda - 13 april 2011 20:31

Gabbi (juni 2008), mor(juni 2010), Sara (sept 2010), Hanna (november 2010), Alva (januari 2011), Sankan (mars 2011) och...........Emma den 13 april 2011. Jag kan knappt tro det.

Telefonen burrade under mötet på arbetet och jag frågade ursäktande om jag fick svara, jag kände igen riktnumret, det måste vara vetrinären.

Jag lämnade rummet och stände dörren bakom mig.

"Ja hej detta är xx, vetrinär."  Jag går längst bort i rummet och håller mig i bänken.

"Jo det är så att vi har Emma på operationsbordet och det ser inte bra ut." Gråten kommer direkt och jag vet vad nästa fråga blir. " Kan du  ta beslutet nu, att vi får avliva henne? Det finns inget vi kan göra. "

Åh Gud är det sant? Är hon på operationsbordet, uppskuren medan du pratar i telefon? Har hon varit rädd? Är ni snälla mot henne? Tar ni varsamt i henne? Har hon haft ont? Frågorna snurrar i skallen.


Emmas täta infektioner som vi behandlat med Baktrim och Marbocyl har enl vetten förstört urinblåsan. Inget urinliknande utan en sörja säger vetten.

 Och denna stank och detta kladd Emma dragits med. Stackars tös.

Hon har alltid varit snäll och haft god aptit.  Jag sa till Emma i går när vi satt i över 2 timmar och gosade att " går det inte bra Emma så ses vi i Regnbågslandet". Du djurägare som inte sett filmen om djuren vid regnbågsbron, sök på google och se den.

Min fina Emma, Mandy, Manda, Mandi Elmander.

Jag vet inte hur jag skall fungera ordentligt utan dig! ?

Här ligger du runt midnatt för mindre än ett dygn sedan, tisdag 12 april och har ro vid min sida.

 

 


"Klappa henne från mig" får jag fram till vetten.  3450 kronor slutar notan på.



Ovido - Quiz & Flashcards