Budda

Alla inlägg den 12 april 2011

Av budda - 12 april 2011 23:44

Emma insvept i en mikrofleecefilt, vid sidan om mig. Sällan har jag sett henne ha sådan ro och sluta ögonen. Det är underbart att se även om jag gråter för jag vill inte se henne med slutna ögon...

Jag vet att vad som än händer i morgon (läs om Emma inte klarar narkosen) så måste något ske. Hon verkar inte ha ont men kommer att ha om inget görs. Urinstenen kommer att växa sig större. Till slut får hon svåra smärtor.

Emma har fått antibiotika i omgångar sedan juli månad. Hon blir inte frisk utan operation. Kanske hon inte blir bra trots operation men hon är värd ett försök, mitt hjärta. Min fina tröst när Gabbi dog.

Klok, fin, mjuk och med stor integritet. TåIlmodig. Inte "bara ett marsvin". Ett liv, en varelse med ett hjärta som slår. En varelse med personlighet. En beundransvärd liten vän. Jag älskar dig. Jag gråter redan. Lycka till Emma. Kom säkert hem.

           

Tack Viol för tips om Previa.

Tack Helena för råd och pratstund.

Krya på dig efter olyckan Gunnel.

Tack igen Agneta för servetterna - väldigt fina!


Jag är känslig och lättstressad. Det är mycket nu.


Hoppas D U  mår bra och har ro.

 

Föresten, här är mina (nya) Budda-örhängen. Jag gillar dem.

 

Av budda - 12 april 2011 11:15

I morgon skall Emma vara hos vetrinären redan på morgonen. Hon har fått bada/duscha i dag och blivit smörjd. Fina Emma. Regnet öser ner, vilken skillnad mot gårdagens sommarväder. Jag ber dig och dina eventuella djur hålla tummar, tassar, klor, fenor, vingar och tår i morgon. Hoppas Emma kommer hem igen.   

 

Är det lönt att göra något med håret när man skall ut i vind och regn?

En halvdan svinrygg.

  Jag använder nu en serie som heter Cake beauty. Rekommenderas.  

Finns hos favoriten Eleven. Handkrämen har doft i vaniljmilkshake, marshmallow-stil.


Önskar dig en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards