Budda

Alla inlägg den 30 april 2011

Av budda - 30 april 2011 18:59

Började dagen med källsortering, pantning och inköp med tonåringen. Förberedde ´efterrätt´ i form av hallon på botten, smulat Digestivekex och på toppen vaniljkesella. Enkelt och friskt.*tips*

 Gjorde klart en underbar linssoppa. Christines röda linssoppa (sök på Google!   ). Godast i världen. Känns helt rätt att äta så.

 Cyklade ner på stan och var på uppvisning/avslutning av minstingens aktivitet. Läst fel på biljetten, eller rättare sagt det såg ut som 16.00 så vi kom dit till 15.00 då minstingen skulle träna innan showen men det BÖRJADE 15.00 Hoppsan! Men det gick bra. Tårarna rann längs kinderna på en stolt moder.  

 Tjejerna har fått det så fint. Så roligt att de verkar trivas i hop, vilken tur vi haft ännu en gång! De har stor plats. vars en " etta " (= trähus).   Det ena och...

  ...det andra.  Kit vill ha i gång Jossan. "Kan du komma ut och leka Jossan?"   

 Nedsatt pris på Tofu (som jag för tillfället snöat in på) och den går ju att frysa...  

 

Denna pocket följde med hem. De andra i serien står i bokhyllan men hoppas att jag en dag kan finna tid att läsa dem. Lär vara bra.  

 

Denna skönhet klickade av märke Eastpak  jag hem från Smartguy. En mer färgglad än den gråa jag haft i vinter. Jag har många ´handväskor´ men de används sällan/aldrig. Jag tycker de är... opraktiska. Inte min typ. Inte tryggt i storstan. Bättre för mig och min rygg, min opererade sida att ha ryggsäck och patchwork gillar jag.   

 

Denna lilla vän i sovrumsfönstret blommar om. Det är lycka för mig.   

 


Hoppas din Valborg är bra.

Ovido - Quiz & Flashcards