Budda

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Saknad.

Av budda - 13 april 2011 20:31

Gabbi (juni 2008), mor(juni 2010), Sara (sept 2010), Hanna (november 2010), Alva (januari 2011), Sankan (mars 2011) och...........Emma den 13 april 2011. Jag kan knappt tro det.

Telefonen burrade under mötet på arbetet och jag frågade ursäktande om jag fick svara, jag kände igen riktnumret, det måste vara vetrinären.

Jag lämnade rummet och stände dörren bakom mig.

"Ja hej detta är xx, vetrinär."  Jag går längst bort i rummet och håller mig i bänken.

"Jo det är så att vi har Emma på operationsbordet och det ser inte bra ut." Gråten kommer direkt och jag vet vad nästa fråga blir. " Kan du  ta beslutet nu, att vi får avliva henne? Det finns inget vi kan göra. "

Åh Gud är det sant? Är hon på operationsbordet, uppskuren medan du pratar i telefon? Har hon varit rädd? Är ni snälla mot henne? Tar ni varsamt i henne? Har hon haft ont? Frågorna snurrar i skallen.


Emmas täta infektioner som vi behandlat med Baktrim och Marbocyl har enl vetten förstört urinblåsan. Inget urinliknande utan en sörja säger vetten.

 Och denna stank och detta kladd Emma dragits med. Stackars tös.

Hon har alltid varit snäll och haft god aptit.  Jag sa till Emma i går när vi satt i över 2 timmar och gosade att " går det inte bra Emma så ses vi i Regnbågslandet". Du djurägare som inte sett filmen om djuren vid regnbågsbron, sök på google och se den.

Min fina Emma, Mandy, Manda, Mandi Elmander.

Jag vet inte hur jag skall fungera ordentligt utan dig! ?

Här ligger du runt midnatt för mindre än ett dygn sedan, tisdag 12 april och har ro vid min sida.

 

 


"Klappa henne från mig" får jag fram till vetten.  3450 kronor slutar notan på.



 
 
Ingen bild

Arletta

13 april 2011 21:08

Å kära vän! Ännu en vän som lämnat dig i stor sorg. Lilla söta Emma. Hon är säkert i regnbågslandet tillsammans med sina vänner som vandrat dit före henne. Det gör så ont att missta en liten vän. Och du har misst mycket senaste året. Stor stor kram!

budda

13 april 2011 21:20

Jag tror inte hon är där men jag vill tro att det är som i sagan.

Jag är mycket mycket ledsen.

Tack föresten.

 
Micke

Micke

13 april 2011 21:15

Tråkigt alltsammans!
Det har hänt så tokigt mycket med dina djur sista halvåret, på tok för mycket! Kramen på dig!

http://kludd.se

budda

13 april 2011 21:21

Ja det är helt otroligt.
Jag är matt nu.

Tack föresten Micke.

 
Ingen bild

thile

13 april 2011 21:16

Jeg har ikke ord, men jeg er så ledsen for din skyld.
Mange varme kramar om deg,
og jeg tenker på deg♥♥♥

budda

13 april 2011 21:20

Ok, tack.

 
Ewa

Ewa

13 april 2011 21:37

Jag förstår precis hur det känns..... Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

budda

13 april 2011 22:00

Jaha, tack.

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

13 april 2011 22:54

Åh nej, det är inte sant! :'(

Jag beklagar verkligen, usch vad sorgligt. Vi skickar massor med tröstkramar.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

14 april 2011 06:57

Go´morron, jo det är sant. :( Jag vaknade (hade somnat på soffan) i natt och låg och tänkte...usch.
Tack snälla för kommentaren.

 
mette med flock

mette med flock

14 april 2011 07:06

lilla Emma.. lilla matte.. Ord känns överflödiga.. En stor kram & med känsla ger jag dig.
Har själv fått det samtalet, 18/1-11

http://www.djurflocken.se

budda

14 april 2011 09:05

Tack Mette. Jag glömmer inte prickarna.
*gråter* Grymt.

Jag visste att Emma inte skulle kunna ha det så här. Vi försökte med operation och först då kunde man se felet, röntgen har inte visat något.

Tack!

 
sussi

sussi

14 april 2011 08:28

Finner inte rätta orden. Tankarna finns hos dig. Kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

14 april 2011 09:03

Tack Sussi. Du är snäll.

 
Nannis

Nannis

14 april 2011 08:53

Å nej =(

*gråter för er skull*

*kramar om*

http://nannis.blogg.se

budda

14 april 2011 09:02

Tack, jag gråter också men är ändå tacksam hon inte lider, det har varit ett evigt pusslande med mediciner, vet.besök-samtal...Hon har varit pigg och haft fin aptit in i det sista. En kämpe. Alltid pigg på att mysa i värme under filten eller ligga i solskrenet när den lös in genom fönstret.Vem kunde ana att urinblåsan skrumpnat bort, undrar om det var därför det stank så. Älskad-saknad.

Tack Anna.

 
Anna

Anna

14 april 2011 09:34

Vännen, vännen!

Massa, massa kramar!

http://annalundberg.org

budda

14 april 2011 10:11

Sorgligt men sant.
Tcker livet prövar mig hårt men än så länge står jag på benen. Vacklar till men reser mig mitt i egen sjukdom, utredning och sjuk, älskad nu tyvärr död Emma.

Tack Anna.

 
Anna

Anna

14 april 2011 09:49

Åh hjälp... Nej, fy, vad ledsamt.

Vila i frid Emma.

Hör av dig när du orkar, budda.

http://www.maskrosmarsvin.webs.com

budda

14 april 2011 10:05

Hej Anna!
Tack för dina ord.

Många tankar från mig.

 
Ingen bild

jasas

14 april 2011 10:17

Vill du se mina ögon gråta..
det har du lyckats med.
All den kärlek du har gett mig..
så vill jag minnas dig.

Älskade lilla fina Emma..
Du var min bästa vän.
och här inne i mitt hjärta finns du än.

Du var allt i min tid..
hoppas du tänker så.
Jag älskar dig, det får du ej glömma..
Därför tänker jag då.

Där du är nu där råder godhet..
Och du får känna frid.
Nu är det över det som varit.

Fast du är borta med stor saknad..
finns du kvar hos oss.
I våra hjärtan lever du kvar..
av alla minnen vi har.

Älskade lilla fina Emma du var min bästa vän..
Och här inne i mitt hjärta finns du än.

Denna sången sjöng jag på inspelat band till min bästa vän - min farfar. Tycker den säger mycket. Skrev texten samma
kväll han gick bort. <3

budda

14 april 2011 10:25

Sprutar ur ögonen som en fontän. Tack Hanna för tid och sångtext. Att jag får ta del.
Emma är inte här i buren men jag bär henne med mig alltid. En av mina förebilder.

Tack för texten.

 
habanero

habanero

14 april 2011 15:21

Så otroligt sorgligt och ledsamt.:(
Beklagar sorgen och förlusten.
Mina varmaste tankar och kramar till dig, Budda <3

http://www.habanero.bloggplatsen.se

budda

14 april 2011 19:13

Tack för det P!

 
ejmis

ejmis

14 april 2011 17:35

Åh så tråkigt =(
Kram!

http://ejmis.blogg.se

budda

14 april 2011 19:12

Tack ejmis! Tänker på söte kalven i din blogg.

 
Jennie

Jennie

14 april 2011 18:26

Åhh nej, alla våra tummar och tår räckte inte !
Det är alltid svårt att ta ett sådant beslut men Emmas bästa måste komma först.
Ett djur som har ont, som inte förstår, som du inte kan förklara smärtan och som inte kan förmedla är nog ännu värre.
Du gjorde rätt, trots att det är tungt.
Emma lever gott ovan molnen.
Stor kram !!

http://missJennie.blogg.se

budda

14 april 2011 19:11

Ja det var ingen tvekan om saken, hon hade lidit nog i det tysta, stackaren.

Tack Jennie.
Jag längtar till den 29:e. :)

 
Margita

Margita

14 april 2011 20:56

Usch, jättetråkigt men kanske ändå bäst för lilla Emma. Det är så sorgligt när vi måste skiljas från våra djur.
Kram till dig.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ullis

Ullis

17 april 2011 23:16

Kram! <3

http://www.ulliso.se/blog

budda

18 april 2011 07:12

Hej Ullis!
Tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards