Budda

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Mina vetenskapliga tester visar! Svar ang choklad.

Av budda - 8 november 2009 13:05

Inga vetenskapliga men ändå. Testat har jag gjort och mätt blodsocker därefter.Tungan ute Chokladen höjer inte blodsockret mycket, det ´farliga´ med chokladen är fettet. Så är det inte med smågodis. Det är inte fett men kan ge blodsocker på upp till 20 mmol/l (har jag mätt). I alla fall på mig som har diabetes. Så plockgodis? Nej tack. Tyst


Fått frågan om nya Marabou vinter smakar bra. Gillar man pepparkaka så gillar man den nog. Smakar ´jul´.Jag slängde det jag hade över, frestelsen kan bli för stor och SÅ god var den inte.Flört


Den trogne läsaren kanske minns min kärlek för detta:

  

Jag hade svårt att hitta kryddan och mailade Kockens som vägledde mig och i dag... TA-DA!!

  

11,80 kr/styck. Som hittat. Middagen räddad.Flört


Dagens biogodis? Wasabinötter. Skrattande

Ha en fin söndagseftermiddag!


Ps. Lotta: tack för mail. *uppskatta* Ds.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

8 november 2009 14:19

Avslöjar du var du hittade curryn? Lovar att inte köpa alla... :)
Fortsatt god dag.
Så bra att choklad är "tillåten" mat!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

9 november 2009 15:00

Tack för ditt svar =)

Jag kan inte maila dig, upptäckte jag just. Har bytt från telia till comhem så jag måste in och göra lite ändringar i mailprogrammet vid tid ;) Ska byta min teliaadress också, men meddelar detta när det är gjort :)

KRAM på dig!

http://nannis.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

13 november 2009 18:21

Ok, då behöver jag inte prova den chokladen. Tack. :)

Men vad är det där för mat. känner igen bilden men kommer inte ihåg vad det var för något.

Ha en trevlig fredagskväll!
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards