Budda

Alla inlägg under mars 2010

Av budda - 22 mars 2010 20:24

Läste att det i dag börjas skicka ut skattebesked...  

Av budda - 22 mars 2010 19:21

Har inte så mycket att skriva om denna dag. Har sett snödroppar och vintergäck och litet uppkomna krokusar i mängder. Härligt.  

Jag har pratat med min lilla mor på sjukhuset. Hoppas hon repar sig och får komma hem till påsk då jag planerar ett besök hos dem (=föräldrarna). Hoppas.


Ryggen värker. Muskulärt. Inte skeletalt. Som en infektion. Massage hjälper inte men det blir en stund på spikmattan i kväll. Skönt. Aldrig fel.  


Det är kul på arbetet. Dagarna går i ett rasande tempo.Många samtal. Berättelser. Glädje. Skratt. Beröm. Deltagande. Neutralt. Blandad kompott.

Växlande uppgifter. Tempo. Känns inte stressigt. Skönt.  


Knutan börjar kännas mer definierad tycker jag. Avvaktar ytterligare. Vet ju hur stor den blev förra gången (knytnävesstor, 250 gram).

Mitt val. Har fortfarande eller rättare sagt åter "skräck" för sjukvård och allt som hör till. Kan knappt inte ens se en gammal repris av Grey´s anatomy. Eller den fånige Dr House. Serier typ Cityakuten. Förlåt, men mina erfarenheter är inte bland de bästa.  


Blir ett tidigt sänggående för Budda i kväll. Ligger lågt (lägre   ) när jag arbetar och även om jag inte läser bland favoriterna *peka på länklistan* varje dag så betyder det inte att du inte finns i mina tankar. 


K r a m!




Av budda - 21 mars 2010 18:02

* räkningarna inlagda i internetbanken

* alla nya vita skjortor,blusar och ett linne från Bona parte är i tvätten och fräschas upp före strykning och användning

* ryggmassage i dag   

* valfrihet

* Viveka Steens nya bok på väg hit som ljudbok (MP3) Längtat...

* Björn Ranelids senaste bok på väg hit som ljudbok (MP3)

* 60 minuters promenad i dag

* våren

* planerad resa till Gävle

* att kunna hissa trots att det finns att dissa   

* bortbjuden på lördag (tack Håkan)

* att fina Sara blir mer tam för varje dag  


med mera.

 

K R A M!  

Av budda - 21 mars 2010 16:07

Efter att besöket från Gävle gett sig av blev det promenad till stora köpcentrat. Fick sällskap. Trevligt. Besökte apoteket där och fick betydligt bättre service än på det lokala apoteket i förrgår. Köpte bland annat stödstrumpor.

  

Inte av sådan sort man kan tro de gamla tanterna på ´hemmet´har utan fina, sköna sortens stödstrumpor. Glad för dem.  


Det blev även ett gäng av KICKS härliga ansiktsmasker med choklad eller lera från Döda havet. Det friskar alltid upp med en sådan mask. vardagslyx för mig.  Kikade även på paletter med ögonskugga från Chanel, mest för att se vilka färger som finns. De kostar i de flesta affärer 515 kr men på ett ställe på nätet tar de 270 kr/palett med fyra färger. Wow.  

  

På Camilla/Malmströms hittade jag denna snygga scarves. Man kan välja om man vill ha den som ljusare blå eller mörkare, med jeansblå. Mjuk och skön med stänk av silver i.  

  


Skönt med en lugn dag.


Hur är din avslutning på veckan?


Av budda - 20 mars 2010 20:31

  

Hämtade i dag skorna jag beställt från Gudrun Sjödén.Jag är väldigt nöjd.

 

Jag skulle vilja ha ett par till. Röda eller grå?  

  

Besöket från Gävle bjöd på lunch. Jag beställde spaghetti carbonara utan äggula. Pillade bort bacon och åt ruccolan och delar av pastan.  

  

Tyvärr blev det i stället filidutter när vi kom hem.  

  

Till kväll bjöd jag på bröd, pålägg, bacon och... RAGGMUNKAR!  

  

Till efterrätt. Ben & Jerry.  

  

Sitter och kikar på  Jakten på Julia som är en ny programserie på SVT. Man söker en som skall spela Julia mot Romeo (spelas av Måns Zelmerlöv) som sätts upp på Göta Leijon nyårsafton. Pratat med min lille far. Mor är på sjukhus igen. Undrar hur länge hon orkar och om hon får sin dröm uppfylld den 19 juni...  


Tankar från mig...

Av budda - 20 mars 2010 00:04

H I S S:


* helg

* livet självt

* djur

* arbetet

* vänlighet



D I S S:


* lokala apoteket

* ´modellen´på kvällstidningsbilagan tidigare i dag *må illa*

*  en känd bloggerskas klagan, dyker upp ´överallt´

* löshår på allt och alla

* otacksamhet

Av budda - 19 mars 2010 23:19

I dag cyklade jag för första gången på...månader.

  

När jag kom fram till busshållplatsen där bussen som tar mig till grannkommunen stannar upptäckte jag att jag hade olika strumpor.

Jag skrattade högt. Jag har ett par likadana hemma. *fniss*  

  

Besöket från Gävle kom på eftermiddagen och jag fick en fin väska i present.

  

Jag använder ryggsäck och/eller tygkasse men får kanske ´göra mig till´ och börja använda alla väskor som ligger i skåpet.  

Denna fina i tyg har jag självköpt av UNICEF, gillar den. Kom med posten i dag.

  

Bart satt hos mig en stund. Han är så snäll.  

  

Middagen blev grytan jag gjorde i går samt en god potatisgatäng.

Lövbiffstrimlor, gul lök, grön och röd paprika, färska champnjoner och vispgrädde. Maizenamjöl. Kryddor och spad från ättiksgurka. Jag fick J Ä T T E magknip.   Måste vara att jag åt kött för första gången på länge? Hm... Gästerna uppskattade måltiden och lät sig väl smaka. Det var roligt att höra.

  

Missade både Solsidan och utröstningen i Lets dance. Somnade som en stock på soffan. Nu är jag vaken en stund.  


Jag har i dag fått besluta att jag för min hälsas skull måste hitta ett annat apotek. Håkan, jag hänger på!!  


Hoppas du haft en bra inledning på helgen.

Av budda - 19 mars 2010 21:02

I går fick jag inte till torsdagsbilderna så jag får visa dem i dag också, det var något vajsing med nätet.Låter bilderna tala för sig själv.       

  

Det var torsdagen.  



Ovido - Quiz & Flashcards