Budda

Alla inlägg under mars 2010

Av budda - 2 mars 2010 20:54

Dagen började bra.   Jag fick tre ansvarsområden på mitt arbete. Jag tar över dem den 1 april. Sen fick jag inbjudan till en resa till Danmark, med övernattning. I juni. Trevligt. Slutligen har jag lagt in om årets semester.  


Solen har varit framme, snön har smält bort (mestadels) och det såg från skrivbordsplatsen ut som VÅR. Vilken skillnad det blir på folk.  

En kvinna försökte i hissen med  "Fy!" .

Jag: "Vaddå?"

Kvinnan: "Det är så kallt och blåsigt ute!"

Jag: "Men solen skiner och det känns nästan som vår!"

Kvinnan: "Ja, du har rätt!"

Jag (tänkte) sprid inte ditt negativa kring mig.  


Köpte en skir blus som är ljus-ljus grön. Blir säkert söt med ett bh-linne under.

  

Ett par örhängen också, som om jag behövde ett par nya, stora...  

använder sällan men GILLAR!

  


I kväll börjar en ny tv-serie jag nog skall ge en chans. Huvudrollen spelas av Courtney "40 is the new 20"  Cox från Vänner. Fått bra kritik.


I kväll stänger jag ute elände i världen och glädjs över allt positivt i min närhet.


Blivit fottad i dag för arbetets hemsida.   Man är som man är när man inte är somman skall?   

  


Tack för alla kommentarer och avtryck i bloggen. Jag glädjs.


God natt!


Av budda - 1 mars 2010 19:05

Kom i väg till affären. Hämtade en fin, vit blus från Bona parte.

Kikade på bokrea. Köpte inget men kikade på en stor bok om hundar och på ett gäng ljudböcker för en billig peng (jämförelsevis). Köpte ny sorts fräsch såpa. Luktar så gott. Efter snart 2 veckor i sjukstuga kan jag knappt vänta tills jag skall städa med såpan.   

  


Jag väntade för länge mellan lunch ochmiddag. 12:00 till 19:00.

Här ären bild på middagen. En lättlagad god gryta.

  

Gul lök, vitlök, paprika, quorn, stora vita bönor, passerad tomat, kryddor.

Ärtor till.   Blir matlåda i morgon.


Jag blir glad av vänlighet och i dag i affären blev jag tilltalad av en kille som frågade om jag hade tid att hjälpa honom att leta efter Lakrisal.

Javisst! Vi letade och letade och till sist hittade han dem själv. Jag bad om ursäkt för att jag inte sett dem och då tog han ett stadigt tag i min hand och tackade för hjälpen. Lakrisal var det godaste lakris-godis han visste.

Trevligt.

Gissa vad som hamnade i min mage varukorg.  

  



Av budda - 1 mars 2010 16:14

...sällskap på bussen (tack Viol), ses på onsdag?  

... att kunna svälja utan att på grund av svår smärta anstränga sig  

... 50 minuters promenad

... att hjälpa, guida och glädja folk i arbetet

... nya byxor från HM´s vårkatalog

... snön regnade bort i natt

... Kit lever, verkar vara pigg nu på e.m



Dagens ´diss´

... att så många i världen förlorat sina familjer, hem och ägodelar, men även på nära   håll finns de som har det svårt

... kollega som skall opereas i bröstet i morgon

... ny knuta i mitt eget bröst

... kyla och blåst och snöflingor som yr

... att Kit till en början inte åt i morse och ´krampade´när hon gick, lilla bäbis, jag är inte  redo att lämna dig




Ovido - Quiz & Flashcards