Budda

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Söndag.

Av budda - 11 april 2010 19:18

Besök på sjukhuset igen. Mor är sämre.   Bad om en stund med PAS (patientansvarig sjuksköterska). Vi satte oss på läkarexpiditionen. Det gav inte mycket. 


 I alla fall är det inte säkert mor klarar att flytta till lilla sjukhuset där de ställde fel diagnos för 5 år sedan. Hennes ork är nu noll.   Jag har gärna kvar henne på närmare håll så jag kan hälsa på. Men det har tillsammans med arbetet blivit för mycket. Jag blir arg, irriterad, stundtals inte snäll mot omgivningen. Inte pga sjukdomen utan att jag är stressad. Längtar att efter intensiv arbetsvecka få pyssla hemma. Har inte hunnit denna helg. Nu är det som det är och det får gå.  


I alla fall blev det innan avfärd till sjukhuset en rask promenad fast med ´vanliga kläderna´, inte träningskläderna.

  

Fick dessutom köra och hämta väskan jag glömde i går hos vännen.

Klumpigt! Jag vet. Är inte van vid att ha handväska.  


Fina Hanna fick smått hö på sig, älskade unge. Ser ni pälsen?   

  


För Sara är läget inte sämre tack och lov. Jag ger henne antibiotika. Avvaktar till i morgon. Hon äter (om än i huset) och det gör mig glad.  


Äntligen är det bokat hotell inför resan om ca 3 veckor. Hur kan man glömma?Jag visste inte riktigt var  stan teatern ligger (men nu vet jag).  Osäkert att boka men resan är beställd sedan länge och vad som än händer finns det inget jag kan göra åt det. Semesterveckan är planerad redan innan jag skrev på anställningspapperna i januari.


Snart är det dags att förbereda inför i morgon. Önskar ett bra avslut på veckan och en ny bra vecka, nästa. 

 


 
 
Margita

Margita

11 april 2010 22:16

Det var tråkigt att höra om din mamma :(
ja du, livet är inte lätt och att du blir irriterad och lätt arg i denna situation är ju bara naturligt. Förstår din längtan att få ta det lugnt. Hoppas i alla fall att din vecka blir bra och att du inte blir för stressad med allt du skulle ordna på jobbet.
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Jasas

Jasas

11 april 2010 22:55

Som "vanligt" då jag läser inne hos någon som jag tycker väldigt mycket om så finner jag inga ord.. mer än att det är väldigt tråkigt att höra om din mamma..

Skönt att höra att Hanna mår bättre.. och fina skor du har.. Förstår att du har det mycket nu. Och nånstans måste man ju avreagera sig. Hoppas snart att lugnet infinner sig.. många varma och styrkekramar till dig från mig, som inte riktigt vet vad jag ska skriva..

http://jasas.se

 
Ingen bild

Arletta

11 april 2010 23:01

Jag hoppas din mamma blir bättre snart. Klart att det är svårt att hålla hhumöret uppe hela tiden, särskilt när det är som det är just nu. Tänker på dig. Kram kram kram

 
Nannis

Nannis

11 april 2010 23:52

*kramar* Tråkigt att hon är sämre, lilla mor.

Skickar dig många tankar innehållande värme och omtanke nu!

http://nannis.blogg.se

 
Ingen bild

viol

12 april 2010 08:28

Du finns i mina tankar. Tufft och mycket för dig just nu... Skickar många varma kramar med önskan om ro, lugn och styrka...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards