Budda

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

6 år sedan.

Av budda - 26 januari 2011 21:46

I dag är det hela 6 år sedan jag började arbeta hos den arbetsgivare jag fortfarande är anställd hos.   På stället stannade jag i några månader innan jag blev erbjuden ett arbete i annan verksamhet inom samma område och samma chef. Där stannade jag i 4½ år tills jag tog tjänstledigt för ett år på kommunhuset och nu är jag tillbaka på ruta ett igen dvs där jag började för 6 år sedan.   

Jag vet inte riktigt vad jag vill arbeta med. När jag såg Oprah Winfrey show i måndags så visste jag...   


Hur som helst är jag tacksam.

   

God natt!   

 
 
Levidag

Levidag

26 januari 2011 22:53

Men nu blir jag nyfiken, vad kan det vara?
Såg inte Oprah...
Kram!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

26 januari 2011 23:22

Arbeta med djur men det blir inte så. Jag har ingen utbildning för det och tycker inte om när folk säger ´men det är inte för sent´, haha. :)

Tack.

 
Ingen bild

thile

26 januari 2011 22:53

Så bra med litt erfaring fra flere steder.
Jeg har også jobbet 2 år i kommunen. På 90-tallet.
Du er ett tvers igjennom varmt menneske :-)
Jeg så ikke Operah Winfrey.
Hva vil du jobbe med?
Det er bra og være tacksam vennen.
Sov godt.

budda

26 januari 2011 23:20

De senaste åren har jag känt att jag vill arbeta med djur men det blir inte så, inte avlönat arbete i alla fall. Jag är nöjd som det är egentligen.:)

 
Ingen bild

Isabelle

26 januari 2011 22:56

Vet du, jag är supernyfiken på vad du arbetar med och vilka dina arbetsuppgifter är. Själv har jag inget arbete men söker. Inte lätt eftersom jag bara klarar av att arbeta 50%. Vad var det du såg på Oprah som gjorde att du vet vad du ska arbeta med?

budda

26 januari 2011 23:19

Hej Isabelle, jag har en dröm om att arbeta med djur men det förblir en dröm tror jag.
Jag skulle vilja arbeta med SPA också men samma där. :) Det får vara intressen eller så kan man arbeta ideellt en dag? :)

 
Ingen bild

Isabelle

27 januari 2011 08:16

Det är bra med drömmar. Har själv arbetat med djur och det är något jag saknar. Arbetade som hästskötare på ett stuteri men tog även hand om lite andra djur också. Arbetade också en tid på cirkus där jag hade ansvar för 8 shettisar men tog även där hand om andra djur. Idag tycker jag dock att det ska vara djurlösa cirkusar men det är mycket man vill.
Håll kvar vid dina drömamr för man vet aldrig :)

 
kristinaina

kristinaina

27 januari 2011 19:12

Jag testade en gång att jobba extra på ett hunddagis. Ganska givande. Man fick vara med hundar hur mycket som helst i alla fall.. Ha det!

http://notreadytomakenice.bloggplatsen.se

budda

27 januari 2011 20:46

Låter kul! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards